Fiskarsin huippubrändeille Design from Finland -merkki

Fiskarsin huippumuotoilustaan tunnetuille brändeille, Fiskars-, Iittala-, Arabia ja Hackman, on myönnetty Design from Finland -merkki. Tämä Suomalaisen Työn Liiton merkki myönnetään ainutlaatuiselle suomalaiselle muotoilulle, ja se kertoo yrityksen panostaneen edelläkävijänä suomalaiseen muotoiluun.

Fiskarsin Ruukissa jo vuonna 1649 alkunsa saanut Fiskars on kasvanut kansainväliseksi yhtiöksi, joka tarjoaa johtavia kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Fiskars voi olla ylpeä jo vuosisatoja kestäneestä muotoiluosaamisestaan.

– Etenkin kansainvälisillä markkinoilla suomalaisella designilla on upea kaiku ja laadukas imago. Design from Finland -merkin tarkoitus on tukea merkinhaltijayritysten panostuksia kansainvälisillä markkinoilla ja viestiä laadukkaasta suomalaisesta muotoilusta luotettavalla tavalla, kertoo Brand Manager Rilla Engblom Suomalaisen Työn Liitosta.

Fiskars-konsernin tuotteet tunnetaan maailmanlaajuisesti toimivuudestaan ja helppokäyttöisyydestään.

– Uskomme kestävään muotoiluun ja että vastapainona kertakäyttökulutukselle ihmiset arvostavat hyvin suunniteltuja tuotteita, jotka on tehty kestämään sekä aikaa että vaihtuvia trendejä, kertoo Fiskarsin strategiajohtaja Max Alfthan.

- Yhtiömme juhlii tänä vuonna 365-vuotista historiaansa ja Design from Finland -merkin myöntäminen kertoo myös tästä työstä.

Engblomin mielestä Fiskars hallitsee kansainvälisen markkinoinnin, brändäyksen ja hyvän tarinankerronnan, joita kaikkea tarvitaan tavoitteissa saavuttaa yhä laajempaa kansainvälistä menestystä.

- Suomalaisten muotoiluun panostavien yritysten kannattaa ennakkoluulottoman rohkeasti julistaa suomalainen design maailman parhaaksi.

(MTV LIFESTYLE)

Lue myös:

    Uusimmat