Osaavatko suomalaiset muotimerkit tehdä enää sopivia tuotteita kuluttajille?
Huomenta Suomessa jalkauduttiin lokakuussa I Love Me -messuille katsastamaan, mitä kotimaiselle muotimaailmalle kuuluu.
Suomen muotiteollisuus ja vaateala ovat näyttäytyneet ainakin mediassa viime aikoina välillä varsin synkissäkin väreissä.
Lue myös: Raportti suomalaisyritysten vaatteiden tekijöistä huolestuttavaa luettavaa
Tilanne näyttäytyi kuitenkin viikonlopun muotiin, hyvinvointiin ja kauneuteen keskittyneillä I Love Me -messuilla hiukan toiveikkaammassa valossa.
– Yrityksiä on lopettanut, mutta sitten täällä messuilla tilanne näyttää hyvältä, työelämäprofessori ja muotitoimittaja Sami Sykkö arvioi.
Sykön mukaan kotimaisista muotimerkeistä ne, jotka ovat valmiita uudistumaan ja muuttumaan, pärjäävät haastavissakin taloustilanteissa.
– Suomalaisilla merkeillä on helmasynti, että tehdään vuodesta toiseen samaa, Sykkö arvioi.
