Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrarin tuleva "epäkatumaasturi" saa Suomessa mykistävän hintalapun – luksusautotalon johtajalla yksi harras toive

2:53Ferrari esitteli kahden miljoonan euron Daytona SP3:nKATSO MYÖS: Tältä näyttää Ferrarin tuliterä Daytona SP3, joka maksaa kaksi miljoonaa euroa. Autolle löytyy Suomestakin jo ostaja, mikäli italialaisvalmistajalta liikenee yksi kappale tännekin.
Julkaistu 22.04.2022 17:55

MTV LIFESTYLE – KAUPPALEHTI

Ferrarin ensimmäisen katumaasturin hinnaksi on Suomessa tulossa lähes 700 000 euroa. Ensimmäiset täkäläiset tilaukset tehtiin jo neljä vuotta sitten, vaikka auton ensiesittely on luvassa vasta tulevana syksynä. Katso tämän linkin takaa ensimmäinen autosta julkaistu kuva.

Urheiluautovalmistaja Ferrarin mallisto sähköistyy kovaa vauhtia – ja laajenee jännittäviin suuntiin. Tällä viikolla esiteltiin hybridimoottorisen Ferrari 296 GTB:n avoautoversio 296 GTS, jossa kuusisylinteriseksi kutistettu pannu yhdessä sähkömoottorin kanssa tuottaa hurjan 830 hevosvoiman tehon.

Mutta urheiluautoileva maailma odottaa jo tulevan syksyn uutuutta Ferrari Purosangueta. Se on nelivetoinen, neliovinen ja neljäpaikkainen urheiluauto, jonka ulkoinen olemus muistuttaa kovasti markkinoiden sulavalinjaisimpia katumaastureita.

Italialaisvalmistaja on päättäväisesti vakuutellut, ettei tule lisäämään mallistoonsa SUV-autoa, vaikka muun muassa Lamborghinilta sellainen löytyykin. Purosangue ainoastaan näyttää city-maasturilta.

Lue myös: Supermaasturit käyvät kaupaksi meilläkin: Ferrari ei ole edes esitellyt omaansa, mutta Suomeen niitä on silti tilattu jo seitsemän

– Purosangue ei ole katumaasturi. Se on tehty asfaltille. Se sopii myös radalle, mutta maastoon sitä ei ole tehty. Ferrari on luonut Purosanguella oman segmenttinsä, sanoo Ferraria Suomessa myyvän Luxury Collectionin johtaja .

Esa Schroderus

Suomen teille jopa kolmisenkymmentä Purosangueta

Purosanguen, ”täysverisen”, ennakkokysyntä on ollut valtaisaa maailmanlaajuisesti ja myös Suomessa.

– Ensimmäiset Purosanguen varaukset on vastaanotettu neljä vuotta sitten. Se kuvastaa kiinnostuksen määrää, Schroderus kertoo.

Tämä kaikki siitä huolimatta, että auton varsinainen ensiesittely on luvassa vasta tämän vuoden syyskuussa. Suomen teillä ensimmäiset Ferrari Purosanguet tullaan näkemään vuoden 2023 puolella.

– Oletan, että saamme Suomeen 25–30 auton kiintiön, sanoo Schroderus.

Johtajalla yksi harras toive

Ainakin lanseerausvaiheessaan Maranellon uutuus on tarjolla vain klassisella V12-moottorilla. Ferrarin määrätietoinen malliston sähköistäminen viittaa kuitenkin siihen suuntaan, että jatkossa myös Purosangue liikkuu osin sähkötoimisesti.

– Harras toiveeni on, että auto saadaan myös hybridiversiona, joko kahdeksan- tai kuusisylinterisenä.

Se laventaisi Purosanguen suomalaista kohderyhmää merkittävästi. V12-moottorisena Purosanguen autoverollinen hinta Suomessa asettunee 677 000 euron kieppeille. Vaikkapa kuutoskoneisena hybridinä hintalappu olisi merkittävästi pienempi. Esimerkiksi 296 GTB maksaa Suomessa ”vain” 342 000 euroa.

Schroderus arvioikin, että lanseerausvaiheessaan Purosangue kiinnostaa lähinnä olemassaolevia Ferrari-asiakkaita. Ferrari-entusiasteille Maranellon V12-moottori on Graalin pyhä malja, joka halutaan kokoelmiin autoveron raipaniskuista huolimatta.

Lue myös: Kun Ferrariin isketään V6 ja sähkömoottori, tapahtuu jopa Suomi-hinnalle kummia: "Selkeästi ennätysmyynnin tekevä malli"

Lisää aiheesta:

Vuosien odotus on ohi: Ferrari paljasti maailman tehokkaimman katumaasturin – tältä kuulostaa Purosanguen vapaasti hönkivä V12Ferrari julkaisi vihdoin ja viimein kuvan ärhäkästä katumaasturistaan – "Olette kuulleet huhut…"Ferrari esitteli kaksi miljoonaa euroa maksavan Daytonan – Suomestakin löytyy ostaja, joka täyttää vaatimuksetJaguar myy reilun kolmen vuoden päästä pelkkiä sähköautoja – paljastaa nyt, mitä kaikkein halvin maksaaTällä autolla BMW käy Tesla Model 3:n kimppuun: "Vaikea uskoa, että lattiassa on lainkaan akkuja"Katumaasturikiima ei ota laantuakseen: Aston Martin esitteli historiansa ensimmäisen SUV:n – tältä se näyttää
SuperautotFerrariKauppalehtiAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Superautot
  • 06.01.202415:32
    Autokauppa

    Tässä ovat maailman kalleimmat autot

  • 22.08.202306:31
    Autot

    Tuliterän super-Mustangin hinnalla ostaisi peräti kymmenen tavallista: "Tämä auto on ollut päässäni vuosia"

  • 04.07.202309:52
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottas vastaanotti viimein miljoona-Mersunsa: "Kannatti odottaa"

  • 07.06.202306:32
    Autot

    James Mayn tallissa on yksi auto, josta hän ei luopuisi – MTV:n haastattelussa "Kapteeni Hidas"

  • 24.05.202306:25
    Sähköautot

    Teslan eurooppalainen haastaja laittoi ennätykset uusiksi – Elon Musk: "Lol"