Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrarilta KERS-yllätys Kiinan GP:hen

Kimi Räikkönen, kuva: Clive Mason/Getty Images
Kimi Räikkönen, kuva: Clive Mason/Getty Images
Julkaistu 16.04.2009 12:37(Päivitetty 16.04.2009 14:19)

Ferrarin F1-tallin päällikkö Stefano Domenicali teki torstaina yllättävän ilmoituksen: italialaistalli luopuu jarrutusenergiaa kierrättävän KERS-laitteen käyttämisestä Kiinan GP:ssä.

F1-kauden kahta ensimmäistä osakilpailua ovat hallinneet autot, joissa ei käytetä KERS:iä.

Ferrari on käyttänyt KERS-laitetta sekä Kimi Räikkösen että Felipe Massan autossa Australiassa ja Malesiassa, mutta on jäänyt molemmissa kisoissa ilman pisteitä. Malesiassa KERS temppuili Räikkösen autossa sekä harjoituksissa että kilpailussa.

- Kimin autosta löytyi KERS-ongelma Sepangissa. Siksi päätimme, ettemme käytä KERS:iä tänä viikonloppuna Shanghaissa. KERS on tuonut suorituskykyetua, mutta koska se ei toimi turvallisesti ja luotettavasti, niin emme voi enää ottaa riskiä sen käyttämisestä, Domenicali vahvisti.

- Meidän täytyy tällä hetkellä keskittyä perusasioihin. Meidän täytyy saavuttaa näissä olosuhteissa se, minkä pystymme ja odottaa uuden auton kehittämistä ja katsoa sitten tilannetta, Domenicali perusteli.

80 lisähevosvoimaa 6,7 sekunnin ajaksi per kierros tarjoava KERS on hyödyttänyt lähinnä lähtökiihdytyksissä.

(MTV3-AFP)

Lisää aiheesta:

Shanghai saattaa jättäytyä formuloiden MM-sarjasta
Ecclestonella on yksi kuski yli muiden
Webber nöyrtyi Vettelin säätöihin
Hamilton: Petyin ajooni
Haug mielii Vetteliä McLarenille
Lauda syyttää Ferraria "spagettikulttuurista"
Kiina 2009

Tuoreimmat aiheesta

Kiina 2009
  • 18.10.200921:32
    Kiina 2009

    Shanghai saattaa jättäytyä formuloiden MM-sarjasta

  • 24.04.200914:21
    Kiina 2009

    Ecclestonella on yksi kuski yli muiden

  • 21.04.200915:49
    Kiina 2009

    Webber nöyrtyi Vettelin säätöihin

  • 21.04.200914:20
    Kiina 2009

    Hamilton: Petyin ajooni

  • 21.04.200911:58
    Kiina 2009

    Haug mielii Vetteliä McLarenille