Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Facebook raottaa palvelunsa toimintaa – uusi ominaisuus kertoo miksi näet julkaisun

Julkaistu 01.04.2019 10:55
Toimittajan kuva

Petri Tapala

petri.tapala@mobiili.fi

Facebook on julkaissut pääsovellukseensa työkalun, joka avaa sitä, miksi käyttäjä näkee juuri tiettyjä julkaisuja. Facebook kertoi asiasta itse blogissaan.

Facebookin ”Why am I seeing this post?” -niminen työkalu auttaa käyttäjiä ymmärtämään uutissyötteen toimintaa ja mukauttamaan sitä omien halujensa ja toiveidensa pohjalta.

Työkalu on saatavilla jokaisesta syötteellä olevasta julkaisusta, oikean yläkulman valikosta. Se kertoo käyttäjille suoraan, miksi julkaisu on syötteen osaksi päätynyt. Mahdollisia syitä ovat esimerkiksi yhteiset kaverit, ryhmät, aiemmat tykkäykset tai kirjoitetut kommentit.

Uusi ominaisuus kertoo, miksi julkaisu on päätynyt osaksi syötettä.

Samalla voi helposti tarkistaa, mitkä tekijät syötteen rakentumiseen vaikuttavat ja muokata omia mieltymyksiään. Mikäli julkaisu ei miellytä, voi sen esimerkiksi piilottaa tai tarvittaessa lopettaa jostakin sivustosta tykkäämisen.

Facebook on myös päivittänyt samankaltaista mainoksiin liittyvää työkalua, joka julkaistiin jo vuonna 2014. Sekä sen että julkaisuihin keskitetyn työkalun kehittämistä jatketaan myös tulevaisuudessa, yhtiö takaa.

Uusi ominaisuus on nyt julkaistu sekä Androidille että iOS:lle.

Lisää aiheesta:

Facebookiin ”suurin uudistus 5 vuoteen” – korostaa ryhmiä kaverien rinnallaInstagram päivittää tarinatilaansa – julkaisuihin voi jatkossa lisätä musiikkiaFacebook avaa uuden muisto-osion – esittelee vanhoja julkaisujaFacebook avasi pelivideoille uuden keskuksenFacebook sai uuden ominaisuuden – pian voit päivittää listojaFacebook ryhtyy toimiin klikkiotsikoita vastaan
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • Eilen12:27
    Elektroniikka

    "Ensimmäinen latauskerta on kriittinen" – tarkkana jouluostoksilla, halpatuotteissa piilee turvallisuusriski!

  • 13.12.20:39
    Verkkohuijaukset

    Nämä huijauskeinot yleistyvät nyt vauhdilla

  • 12.12.13:03
    Huijaukset

    Palkittu suomalaiskeksintö huijaa puhelinhuijareita – tästä on kyse

  • 12.12.10:50
    Verkkohuijaukset

    Pysäköintivirhemaksu erääntynyt? Varo tätä huijausviestiä

  • 12.12.06:45
    Huijaukset

    Tekstiviestihuijauksien määrä on kasvanut rajusti – Elisa estänyt 2,8 miljoonaa viestiä tänä vuonna