Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

BMW M3 ja M4 saavat mielenkiintoisen voimalinjaston

Julkaistu 17.08.2015 16:50
Toimittajan kuva

Jalmari Mattila

jalmari.mattila@teknavi.fi

BMW on tuomassa pistokehybrid tekniikan M3 ja M4 malleihin kertoo amerikkalaislehti Detroit Bureau.

Tiettävästi polttomoottori tulee pohjautumaan nykyiseen 3-litraiseen bensaturboon ja sen rinnalle tulee sähkömoottori, jonka teho ohjataan etupyörille. Tehomallien sähköistyminen ei miellytä välttämättä kaikkia, mutta se on tehokas keino saada päästöjä alas. Nykyisen M3:n C02-päästöt ovat 204 g/km. Sähköistymisen myötä päästöjen voi olettaa tippuvan alle 100 grammaan. Perinteistä tekniikkaa käyttämällä tämä ei olisi mahdollista.

Jos tieto pitää paikkaansa, laittaa se painetta myös muille valmistajille siirtyä taloudellisempaan tekniikkaan. Nähtäväksi jää onko esimerkiksi Mercedeksellä vastaavanlaisia ajatuksia heidän AMG-mallistoon.

Isoin ongelma uudessa tekniikassa on painon lisääntyminen. Sähkömoottorin lisäksi painoa tuo akusto ja se on myrkkyä ajo-ominaisuuksien kannalta.

Detroit Bureaun artikkelin voit lukea täältä

Lisää aiheesta:

Kehitys kehittyy: Bemarin sporttiset Ämmät ovat tulevaisuudessa sähköisiäSalakuvat: BMW:n seuraava täysiverinen M-sarjalainenSalakuvat: Tuleva BMW M5 raapii joka nurkastaLuonnoskuvat: Vaihtoehdot BMW:n seuraavaksi i-sarjalaiseksiEnsimmäiset salakuvat: BMW:n uusi 5-sarjalainen käy läpi laihdutuskuurinVideo: Futuristinen BMW Markku Alénin ajossa
BMWAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

BMW
  • 03.12.202421:01
    Etelä-Korea

    Etelä-Koreassa kuohuu – "Diorin laukku katkaisi kamelin selän"

  • 15.08.202406:28
    Kuluttajariidat

    50 000 euroa maksaneen BMW:n moottoriin tuli vakava vaurio – kuluttajan mukaan myyjäliike pimitti olennaisen asian

  • 19.06.202419:01
    Kuluttajariidat

    Asiakas osti liikkeestä käytetyn Bemarin – auto paljastui ulkomailla lunastuskuntoon kolaroiduksi

  • 19.05.202411:32
    Liikenne

    Hurjaa ylinopeutta ajanut törmäsi koulubussiin Kanadassa – Bemarista tuli hetkessä avomalli

  • 14.04.202417:26
    Tulipalot

    BMW-maasturi roihusi ilmiliekeissä moottoritiellä Salossa