Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Webber: Turva-autosääntö on vitsi

Turva-auto, kuva: EPA/ROBERT GHEMENT
Turva-auto, kuva: EPA/ROBERT GHEMENTepa
Julkaistu 22.07.2008 16:45

Red Bullin australialaiskuljettaja Mark Webber sanoo suorat sanat formula ykkösten tämänhetkisestä säännöstä, joka tekee turva-autotilanteista onnenkauppaa.

Saksan GP:ssä Renault-kuski Nelson Piquet nousi 14. sijalta toiseksi, koska hän sattui tekemään ainoan varikkokäyntinsä juuri ennen turva-auton tuloa radalle.

- Turva-auto toi kummallisen tuloksen ja mielestäni se sääntö on vitsi. Olen iloinen Renault'n Nelson Piquet'n puolesta, että hän sijoittui toiseksi ottaen huomioon, minkälainen alkukausi hänellä oli, mutta F1 on ammattimaisempi ja parempi kuin ne säännöt, jotka meillä tällä hetkellä on turva-autotilanteisiin, Webber totesi BBC:n nettikolumnissaan.

Kuljettajat eivät saa mennä varikolle heti, kun tieto turva-autosta tulee, vaan varikko avataan vasta sitten, kun F1-autot ovat letkassa turva-auton perässä. Näin ollen parhaan tuloksen saa yleensä se kuljettaja, joka on sattumalta käynyt varikolla juuri ennen turva-autotilannetta.

- Näyttää amatöörimäiseltä, kun kisan melkein voittaa kaveri, joka lähtee matkaan 17. ruudusta ja ohittaa kisassa vain yhden auton, pyörähtäneen Kazuki Nakajiman Williamsin. Nelson olisi ensimmäisenä valmis myöntämään, ettei hän täysin ansainnut kakkossijaansa. Kukaan kuljettajista ei pidä nykyjärjestelmästä - emme tykkää onnenpotkujen tuomista tuloksista, Webber jatkoi.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Häkkinen: Hamilton on paras kuskiEcclestone: McLaren piilottelee vauhtiaan
Mika Salo: F1-kuskit autotehtaiden robotteja
Räikkönen testien toinen, Kovalainen jumbo
Lehti: Hamilton osti uuden ökylelun
Saksa vaarassa menettää F1-kisan
Saksa 2008

Tuoreimmat aiheesta

Saksa 2008
  • 24.03.200911:58
    Saksa 2008

    Häkkinen: Hamilton on paras kuski

  • 22.03.200911:43
    Saksa 2008

    Ecclestone: McLaren piilottelee vauhtiaan

  • 10.03.200913:15
    Saksa 2008

    Mika Salo: F1-kuskit autotehtaiden robotteja

  • 09.03.200918:53
    Saksa 2008

    Räikkönen testien toinen, Kovalainen jumbo

  • 06.03.200917:56
    Saksa 2008

    Lehti: Hamilton osti uuden ökylelun