Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Stressi lisää ruokalaskua

kauppakassit
kauppakassitCopyright Alma Media Oyj 2001
Julkaistu 31.07.2002 18:01(Päivitetty 31.07.2002 18:01)

Stressaantunut ihminen kuluttaa enemmän rahaa ruokaan ja juomaan kuin stressistä kärsimätön kuluttaja. Tämä selviää brittiläisen markkinoita analysoivan Datamonitorin tekemästä tutkimuksesta. Sen mukaan keskiverto stressaantunut eurooppalainen kuluttaja käyttää vuodessa 469 euroa enemmän, kuin mitä hän käyttäisi stressittömänä.

Stressin alainen kuluttaja ostaa mieluiten helppokäyttöisiä, vähän aikaa vaativia ja tuttuja tuotteita. Stressattu ruokashoppaaja on nopea päätöksissään ja kärsimätön arkipäivän askareissa. Hän ei käytä aikaa tuotemerkkien vertailuun, vaan ostaa sitä minkä tuntee jo entuudestaan.

Stressin päästessä tarpeeksi pahaksi on kuitenkin ruuanlaittoa helpompaa lähteä ulos syömään tai noutaa valmista ruokaa kotiin. Vähäinenkin valmisruuan lämmittäminen koetaan stressiä lisääväksi.

Tuotteista mielihyvää stressin lievitykseen

Mukavat ja mutkattomat tuotteet ovat tärkeitä myös stressin lievitykseen. Halutessaan rentoutua kuluttaja valitsee tuotteita, jotka eivät varmasti lisää stressintunnetta.

Joistakin tuotteista voi jopa tulla osa stressinlaukaisurutiinia. Datamonitorin tutkimuksen mukaan näiden psykologisesti tärkeiden tuotteiden löytäminen onkin monen markkinoijan tärkeä tavoite.

(MTV3-Finfood)

Lisää aiheesta:

Samsungilta erikoinen tuotejulkistus: Tässä on "kolmesti aukeava" älypuhelinSuora palaute Alkon kyykkykuoharista: "Haisee pullonpalautusautomaatilta"Tuore raportti paljastaa yllättäviä eroja pohjoismaalaisten ruokavalioissaParhaat piparkakkutalovinkit: Jouluttaja Riikka neuvoo, kuinka helposti teet "vihreää sammalta"Suomalaisautoilijat myöntävät kyselyssä huolestuttavia seikkoja ajamisestaanVantaalaisen koirapuiston melu on liikaa – "Sijainti ei ole täysin optimaalinen"
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 19:16
    Puhelimet

    Samsungilta erikoinen tuotejulkistus: Tässä on "kolmesti aukeava" älypuhelin

  • 18:57
    Halpa vs. kallis

    Suora palaute Alkon kyykkykuoharista: "Haisee pullonpalautusautomaatilta"

  • 18:04
    Ruoka

    Tuore raportti paljastaa yllättäviä eroja pohjoismaalaisten ruokavalioissa

  • 16:42
    Jouluruoka

    Parhaat piparkakkutalovinkit: Jouluttaja Riikka neuvoo, kuinka helposti teet "vihreää sammalta"

  • 14:02
    Liikenneturvallisuus

    Suomalaisautoilijat myöntävät kyselyssä huolestuttavia seikkoja ajamisestaan