Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Stressi lisää ruokalaskua

kauppakassit
kauppakassitCopyright Alma Media Oyj 2001
Julkaistu 31.07.2002 18:01(Päivitetty 31.07.2002 18:01)

Stressaantunut ihminen kuluttaa enemmän rahaa ruokaan ja juomaan kuin stressistä kärsimätön kuluttaja. Tämä selviää brittiläisen markkinoita analysoivan Datamonitorin tekemästä tutkimuksesta. Sen mukaan keskiverto stressaantunut eurooppalainen kuluttaja käyttää vuodessa 469 euroa enemmän, kuin mitä hän käyttäisi stressittömänä.

Stressin alainen kuluttaja ostaa mieluiten helppokäyttöisiä, vähän aikaa vaativia ja tuttuja tuotteita. Stressattu ruokashoppaaja on nopea päätöksissään ja kärsimätön arkipäivän askareissa. Hän ei käytä aikaa tuotemerkkien vertailuun, vaan ostaa sitä minkä tuntee jo entuudestaan.

Stressin päästessä tarpeeksi pahaksi on kuitenkin ruuanlaittoa helpompaa lähteä ulos syömään tai noutaa valmista ruokaa kotiin. Vähäinenkin valmisruuan lämmittäminen koetaan stressiä lisääväksi.

Tuotteista mielihyvää stressin lievitykseen

Mukavat ja mutkattomat tuotteet ovat tärkeitä myös stressin lievitykseen. Halutessaan rentoutua kuluttaja valitsee tuotteita, jotka eivät varmasti lisää stressintunnetta.

Joistakin tuotteista voi jopa tulla osa stressinlaukaisurutiinia. Datamonitorin tutkimuksen mukaan näiden psykologisesti tärkeiden tuotteiden löytäminen onkin monen markkinoijan tärkeä tavoite.

(MTV3-Finfood)

Lisää aiheesta:

Älä tee näin, kun tapaat vieraan koiran – "Tärkeää opettaa"Tutkimus paljastaa, miten lokit saa parhaiten häädettyä pois eväiden kimpustaSaitko tällaisen ajanvarausviestin? Varo huijausta!Punalappuraivo repesi: Kaupan täti kertoo törkeästä "jemmausilmiöstä"Helsinkiläispäiväkodissa lapset nukkuvat ulkona säällä kuin säällä: "Elävät oikeastaan puolet vuodesta pihalla"Mitä uutta Suomi syö ja viljelee vuonna 2050? Tutkija vastaa
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 15:03
    Koirat

    Älä tee näin, kun tapaat vieraan koiran – "Tärkeää opettaa"

  • 13:06
    Linnut

    Tutkimus paljastaa, miten lokit saa parhaiten häädettyä pois eväiden kimpusta

  • 09:54
    Verkkohuijaukset

    Saitko tällaisen ajanvarausviestin? Varo huijausta!

  • 06:44
    Ruokakauppa

    Punalappuraivo repesi: Kaupan täti kertoo törkeästä "jemmausilmiöstä"

  • Eilen19:07
    Varhaiskasvatus

    Helsinkiläispäiväkodissa lapset nukkuvat ulkona säällä kuin säällä: "Elävät oikeastaan puolet vuodesta pihalla"