Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

S-ryhmän myynti putosi 0,7 prosenttia tammi-syyskuussa – matkailu- ja ravitsemuskauppa koronakurimuksessa

8:37Ruuan verkkokauppa ponnahti koronakevään myötä kasvuunVideo: Ruuan verkkokauppa ponnahti koronakevään myötä kasvuun
Julkaistu 12.10.2020 08:55

Olli Tiihonen

olli.tiihonen@mtv.fi

ollitiihonen5

S-ryhmän tammi–syyskuun veroton vähittäismyynti laski 0,7 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Yhteensä veroton vähittäismyynti oli yli 8,6 miljardia euroa.

Myynnin kehitys on S-ryhmän tiedotteen mukaan edelleen voimakkaasti jakautunutta.

Marketeilla menee hyvin, mutta osa toimialoista, kuten matkailu, on menettänyt myyntiä koronakriisin vuoksi.

Markettien myynti kasvoi 7,9 prosenttia ja verkkokauppa on pysynyt noin kolminkertaisissa luvuissa suhteessa viime vuoteen. Koronan alettua esimerkiksi ruoan verkkokaupassa raportoitiin ennätyksellisistä luvuista.

Lue lisää: Ruoan verkkokauppa on poikkeusajan suurin voittaja suomalaisella verkkokauppakentällä

Matkailu- ja ravitsemustoimialla S-ryhmän tulos puolestaan romahti 45 prosenttia viime vuodesta.

– Vaikka matkailukesä sujui osassa Suomea ilahduttavan hyvin, on hotelleilla ja ravintoloilla kokonaisuutena erittäin vaikea vuosi. Myynnistä on menetetty tähän mennessä noin puolet ja kiristyvien koronarajoitusten vuoksi loppuvuosi ei näytä tuovan helpotusta tilanteeseen, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä toteaa.

Lisää aiheesta:

S-ryhmän myynti supistui alkuvuonna – taustalla tämäS-ryhmän tulos yli kaksinkertaistuiOstoskärryyn vai hiirtä kliksauttaen kotiin? Ruoan verkkokauppa kasvanut pandemian aikana 460 prosentilla, mutta sen osuuden arvellaan moninkertaistuvan lähivuosinaRavintolat kärsivät koronasta, mutta vähittäiskauppa selviytyi voittajana – ruuan vienti Kiinaan lisääntyyKorona näkyi kesäkuun kauppareissuilla – päivittäistavaroiden myynti kovassa kasvussa, ostoksilla käytiin etenkin hypermarketissaLeuto talvi ja veronpalautusten aikaistuminen näkyivät joulumyynnissä – "Käyttötavarakauppa supistui vuoden suurimpana myyntikuukautena selvästi"
S-ryhmäMatkailuTalous

Tuoreimmat aiheesta

S-ryhmä
  • 21.10.05:02
    Espoo

    Kauppakärryt "karkaavat" Espoossa – suivaantunut Satu sanoo suorat sanat

  • 12.10.17:03
    S-pankki

    S-Pankin verkkosivuilla häiriöitä, syynä palvelunestohyökkäys

  • 3.10.16:20
    Tulipalot

    Prisman suljetuilla ovilla parveili ihmisiä ihmeissään – näin johtaja kertoi sähköautopalon vahingoista

  • 26.9.14:26
    Verkkohuijaukset

    S-Pankki varoittaa huijauksista – huijarin puhelinnumero voi hämätä

  • 11.9.14:42
    Muovi

    Muovikasseja ostetaan S-ryhmän kaupoissa entistä vähemmän – tässä syy