Nokian alamäen ja vihaisten lintujen maailmanvalloituksen jälkeen Roviosta on tullut suomalaisille rohkaiseva esimerkki siitä, että myös Suomessa osataan tehdä edelleen kansainvälisiä menestystarinoita.
Rovion markkinointijohtaja, huippusuositun Angry Birds -pelin kehittäjä Peter Vesterbacka kertoo, että tie menestykseen oli pitkä. Roviolla meni huonosti kuusi vuotta ja Angry Birds oli vasta 52. Rovion peli.
– Pitää olla tietynlaista hulluutta mukana. Ei tämä helppo tie ole ollut, totesi Vesterbacka MTV3:n Tosielämän diili -ohjelmassa.
Uskoa on toki löydyttävä myös sijoittajilta vielä senkin jälkeen, kun viideskymmenes peli osoittautuu flopiksi.
– Parhaat rahoittajat ovat ystävät ja perhe, paljastaa Vesterbacka
Kunniahimoon ja menestymiseen liittyvän asenneilmapiirin Vesterbacka toivoo muuttuvan Suomessa
– Suomessa ajatellaan vähän niin, että jos epäonnistuu, niin se on huono juttu, mutta se kaikkein pahin juttu on se, että joku menestyy.
(MTV3)