Rovion tie menestykseen oli pitkä - "ystävät ja perhe ovat parhaat rahoittajat"

Nokian alamäen ja vihaisten lintujen maailmanvalloituksen jälkeen Roviosta on tullut suomalaisille rohkaiseva esimerkki siitä, että myös Suomessa osataan tehdä edelleen kansainvälisiä menestystarinoita.

Rovion markkinointijohtaja, huippusuositun Angry Birds -pelin kehittäjä Peter Vesterbacka kertoo, että tie menestykseen oli pitkä. Roviolla meni huonosti kuusi vuotta ja Angry Birds oli vasta 52. Rovion peli.

– Pitää olla tietynlaista hulluutta mukana. Ei tämä helppo tie ole ollut, totesi Vesterbacka MTV3:n Tosielämän diili -ohjelmassa.

Uskoa on toki löydyttävä myös sijoittajilta vielä senkin jälkeen, kun viideskymmenes peli osoittautuu flopiksi.

– Parhaat rahoittajat ovat ystävät ja perhe, paljastaa Vesterbacka

Kunniahimoon ja menestymiseen liittyvän asenneilmapiirin Vesterbacka toivoo muuttuvan Suomessa

– Suomessa ajatellaan vähän niin, että jos epäonnistuu, niin se on huono juttu, mutta se kaikkein pahin juttu on se, että joku menestyy.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat