Rovion tie menestykseen oli pitkä - "ystävät ja perhe ovat parhaat rahoittajat"

Peter Vesterbacka
Peter VesterbackaMTV3
Julkaistu 21.11.2012 20:46(Päivitetty 21.11.2012 21:09)

Nokian alamäen ja vihaisten lintujen maailmanvalloituksen jälkeen Roviosta on tullut suomalaisille rohkaiseva esimerkki siitä, että myös Suomessa osataan tehdä edelleen kansainvälisiä menestystarinoita.

Rovion markkinointijohtaja, huippusuositun Angry Birds -pelin kehittäjä Peter Vesterbacka kertoo, että tie menestykseen oli pitkä. Roviolla meni huonosti kuusi vuotta ja Angry Birds oli vasta 52. Rovion peli.

– Pitää olla tietynlaista hulluutta mukana. Ei tämä helppo tie ole ollut, totesi Vesterbacka MTV3:n Tosielämän diili -ohjelmassa.

Uskoa on toki löydyttävä myös sijoittajilta vielä senkin jälkeen, kun viideskymmenes peli osoittautuu flopiksi.

– Parhaat rahoittajat ovat ystävät ja perhe, paljastaa Vesterbacka

Kunniahimoon ja menestymiseen liittyvän asenneilmapiirin Vesterbacka toivoo muuttuvan Suomessa

– Suomessa ajatellaan vähän niin, että jos epäonnistuu, niin se on huono juttu, mutta se kaikkein pahin juttu on se, että joku menestyy.

(MTV3)

"Yrittäjyyttä vierastetaan Suomessa"