Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Renault meni Schumin jekkuun

Fernando Alonso ja Michael Schumacher (Kuva: Mark Thompson/Getty Images)
Fernando Alonso ja Michael Schumacher (Kuva: Mark Thompson/Getty Images)Getty
Julkaistu 24.04.2006 21:13

Renault'n F1-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds myönsi San Marinon GP:n jälkeen, että Ferrarin Michael Schumacher onnistui yllättämään ranskalaistallin pitämällä suorituskykyään piilossa ennen toista varikkokäyntiä.

Kun Fernando Alonso pääsi Schumacherin kantaan kierroksella 34, hidasti saksalainen vauhtiaan tarpeettoman paljon. Renault'lla luultiin, että Alonso olisi selvästi Schumia nopeampi ja pääsisi tämän edelle tekemällä varikkokäynnin kierrosta saksalaista aikaisemmin.

- Sillä kierroksella, jolla Fernando kävi varikolla, Michael näytti, että hänellä oli suorituskykyä varastossa. Kyseisellä kierroksella hänen aikansa oli 1.25,7, kun taas kymmenellä aikaisemmalla kierroksella hänen kierrosaikansa olivat keskimäärin 1.27,4. Toista varikkokäyntiä edeltäneet kierrosajat eivät viitanneet siihen, että hänellä olisi suorituskykyä varastossa, Symonds hämmästeli Schumacherin vauhdin lisäystä.

- Nostan hattua Michaelille ja Ferrarille, että he tekivät tällaisen yllätyksen, Symonds jatkoi.

Alonso päätti itse tekevänsä toisen varikkokäyntinsä kaksi kierrosta suunniteltua aikaisemmin.

- Fernandolle annettiin mahdollisuus valita: jos hän pystyisi ohittamaan Michaelin radalla, pitäisi hänen pysyä ulkona, mutta jos ei, niin sitten pitäisi tulla varikolle. Hän tuli varikolle, me yritimme, mutta hävisimme 0,7 sekunnilla, Symonds kertasi.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Suomalaisaituri manasi: "Epäonnistuin täysin"Tokion MM-yleisurheilun ohjelma ja suomalaisetNyt jysähti hurjaa tekstiä MM-rallin tallipaikoista – Ott Tänak mukana pelissäIlona Mononen Suomen ennätykseen MM-näyttämöllä – silti tyly kohtalo: "Jäihän se hampaankoloon"Elina Lampela murtui – kommentoi uusia seipäitäYli satatuhatta ihmistä osoitti mieltään palestiinalaisten puolesta Madridissa, ympäriajon päätösetappi peruttiin