Osuuspankki kertoo Twitterissä, että kaikki tuplana tehdyt katevaraukset, automaattinostot ja -talletukset on nyt korjattu. Myös tuplatalletuksia tapahtui osille tileistä.
– Pahoittelemme asiakkaille häiriöstä aiheutunutta haittaa, pankki tiedottaa.
Osuuspankin mediasuhteista vastaava johtaja Tuuli Kousa sanoo, että ongelma kosketti suurta määrää pankin asiakkaista, mutta tarkkaa määrää hän ei kerro. Nyt asiakkaiden tilitiedot ovat jälleen oikein.
– Korjausajot on ajettu, ne ovat menneet hyvin läpi ja asiakkaiden tilit on palautettu normaalitilanteeseen, hän sanoo.
Useiden Osuuspankin asiakkaiden tilit näyttivät eilen todellisuutta pienempää saldoa pankin tietojärjestelmävirheen vuoksi. Eilen illalla suurin osa virheistä oli saatu korjatuksi, mutta jäljellä oli vielä virheellisesti tileillä näkyneitä automaattinostoja.
Tileille tuli uudelleen näkyviin summia, jotka oli nostettu tai käytetty aiemmin. Summat näyttivät siis menneen tileiltä kahdesti.
Tilille kummittelemaan tulleet katevaraukset voivat haitata asiakkaan tilinkäyttöä, jos tilillä ei vian vuoksi näytä olevan riittävästi rahaa.
