"Oletko saanut jo kahdesti?" THL mainostaa koronarokotusta Tinderissä

MTV Uutisten kysely: 5 prosenttia suomalaisista ei aio ottaa koronarokotetta – tässä syyt 6:28
MTV Uutisten kysely: 5 prosenttia suomalaisista ei aio ottaa koronarokotetta – tässä syyt

Deittipalvelu Tinderin käyttäjälle on saattanut lokakuun alkupuolelta lähtien tulla vastaan mahdollisten kumppaniehdokkaiden lisäksi myös THL:n mainos.

– Oletko saanut jo kahdesti? THL:n Tinder-mainoksessa kysytään viitaten koronarokotteeseen.

Nuoriin aikuisiin kohdistettu valistuskampanja on THL:n viestintäpäällikkö Marko Lähteenmäen mukaan laadittu yhteistyössä THL:n mainostoimistokumppanin kanssa.

Lähteenmäen mukaan kampanjasta saatu palaute on pääsääntöisesti ollut positiivista eivätkä ihmiset ole liiemmin närkästyneet siitä, että viranomainen hyödyntää viestinnässään pikkutuhmia sävyjä.

– Ihan yksittäisiä negatiivisia palautteita on tullut, Lähteenmäki sanoo.

Tarkkaa dataa siitä, kuinka moni käyttäjistä on ”swaipannut oikealle” ja mahdollisesti varannut rokoteajan Tinder-mainoksen innostamana ei Lähteenmäen mukaan voi kerätä.

Lähteenmäen mukaan THL on tutkinut yleisemmin rokoteviestintänsä vaikuttavuutta ja viestintää on pidetty motivoivana ja informatiivisena.

Juuri nuorten aikuisten, joille kampanja on suunnattu, rokotuskattavuus on ollut muita ikäluokkia alhaisempaa.

– Viestimme tässä kampanjassa on, että koronarokote kannattaa ottaa.

Lue myös:

    Uusimmat