Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

"Oletko saanut jo kahdesti?" THL mainostaa koronarokotusta Tinderissä

6:28MTV Uutisten kysely: 5 prosenttia suomalaisista ei aio ottaa koronarokotetta – tässä syytMTV Uutisten kysely: 5 prosenttia suomalaisista ei aio ottaa koronarokotetta – tässä syyt
Julkaistu 22.10.2021 19:40
Toimittajan kuva

Juulia Jaulimo

juulia.jaulimo@mtv.fi

Deittipalvelu Tinderin käyttäjälle on saattanut lokakuun alkupuolelta lähtien tulla vastaan mahdollisten kumppaniehdokkaiden lisäksi myös THL:n mainos.

– Oletko saanut jo kahdesti? THL:n Tinder-mainoksessa kysytään viitaten koronarokotteeseen.

Nuoriin aikuisiin kohdistettu valistuskampanja on THL:n viestintäpäällikkö Marko Lähteenmäen mukaan laadittu yhteistyössä THL:n mainostoimistokumppanin kanssa.

THL mainos (002)

Lähteenmäen mukaan kampanjasta saatu palaute on pääsääntöisesti ollut positiivista eivätkä ihmiset ole liiemmin närkästyneet siitä, että viranomainen hyödyntää viestinnässään pikkutuhmia sävyjä.

– Ihan yksittäisiä negatiivisia palautteita on tullut, Lähteenmäki sanoo.

Tarkkaa dataa siitä, kuinka moni käyttäjistä on ”swaipannut oikealle” ja mahdollisesti varannut rokoteajan Tinder-mainoksen innostamana ei Lähteenmäen mukaan voi kerätä.

Lähteenmäen mukaan THL on tutkinut yleisemmin rokoteviestintänsä vaikuttavuutta ja viestintää on pidetty motivoivana ja informatiivisena.

Juuri nuorten aikuisten, joille kampanja on suunnattu, rokotuskattavuus on ollut muita ikäluokkia alhaisempaa.

– Viestimme tässä kampanjassa on, että koronarokote kannattaa ottaa.

Lue myös: THL:llä haku päällä Tinderissä – ensitreffit koronarokotuksessa

Lisää aiheesta:

Annika Saarikko ehdottaa: Arvonlisävero pois kotona tehtävistä koronatesteistä – "Tavoitteena on laskea testin hintaa"THL:llä haku päällä Tinderissä – ensitreffit koronarokotuksessaOpetusministeri Andersson paheksuu rokotehuhujen levittäjiä: "Lapsilla ja nuorilla on oikeus saada paikkansapitävää tietoa"Pitäisikö suomalaiset pakkorokottaa? THL:n ylilääkäri Helveen mukaan rokotekriittisyys saattaisi lisääntyä pakon edessäTHL-kysely: 64 prosenttia suomalaisista ottaisi koronarokotteen – nämä asiat vaikuttavat!Koronarokotteen saavat eturintamassa riskiryhmät, mutta Suomi aikoo noudattaa varovaista linjaa – "järjestys riippuu siitäkin, keneen se parhaiten tehoaa"
KoronarokotusTinderTHLKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Koronarokotus
  • 8.9.07:27
    Koronavirus

    Suomessa kiertää kymmeniä koronan omikron-variantteja – riskiryhmille rokotussuositus

  • 26.8.12:56
    Rokotteet

    Tutkimus: Vanhempien tulo- ja koulutustasolla suuri vaikutus nuorten koronarokotuksiin

  • 26.5.10:30
    Koronavirus

    Näille ryhmille suositellaan koronan tehosterokotuksia

  • 16.3.22:38
    Koronarajoitukset

    Poikkeusolojen alkamisesta viisi vuotta – Näin THL:n asiantuntijat muistelevat korona-aikaa

  • 22.2.06:38
    Sairaudet ja taudit

    Jarmo Paussu melkein halvaantui koronarokotteesta – ripeä toiminta pelasti