Minna Parikka lopettaa yritystoiminnan joulukuussa – syy henkilökohtainen: "Olen saavuttanut urallani kaiken mitä halusin"

Vieraana Tanssii tähtien kanssa -kisasta pudonneet Minna Parikka ja Matti Puro 8:24
Minna Parikka Uutisaamussa TTK-parinsa Matti Puron kanssa.

Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa nähty Minna Parikka lopettaa 15-vuotisen taiteilijauransa.

Kenkäsuunnittelija Minna Parikan yritys lopettaa liiketoimintansa joulukuussa. Parikan Aleksanterinkadun myymälä suljettiin heinäkuussa ja toiminta on jatkunut tämän jälkeen menestyksekkäästi globaalissa verkkokaupassa. Viimeinen päivä ostaa brändin kenkiä verkkokaupasta tulee olemaan 20. joulukuuta.

Tieto lopettamisesta saattaa tulla monelle yllätyksenä, sillä brändillä menee kaikilla mittareilla tarkasteltuna erinomaisesti. Minna Parikan kenkiä on myyty Selfridgesin, Harrodsin ja Galeries Lafayetten kaltaisissa kansainvälisissä tavarataloissa ja ne ovat päässeet useiden kansainvälisten vaikuttajien ja julkkisten jalkoihin. “Parikoista” on tullut käsite, ja niitä löytyy melkein jokaisen suomalaisen naisen kenkäkaapista. Kuluva vuosi on ollut tuloksellisesti ennennäkemättömän hyvä ja yritys on velaton ja kannattava.

Käynnissä oleva koronakriisi oli kolaus kivijalalle, mutta asiakkaat sopeutuivat nopeasti tilanteeseen ja siirtyivät verkkokauppaan. Minna Parikka -verkkokauppa onkin yltänyt tänä poikkeuksellisena vuonna huikeaan kasvuun – verkkokaupan nettomyynti kasvoi kevään aikana parhaimmillaan 150 % suhteessa viime vuoteen. Kivijalan sulkemisesta huolimatta yrityksen kokonaisnettomyynti suhteessa viime vuoteen on kasvanut 21 %. Syy lopettamiseen onkin puhtaasti henkilökohtainen, ei taloudellinen eikä koronaviruksesta johtuva.

–  Olen saavuttanut urallani kaiken mitä halusin: omannäköiseni brändin, kansainvälisen menestyksen, uskolliset fanit, sekä vapauden matkustaa ja nähdä maailmaa. Tänä vuonna juhlin 40-vuotissyntymäpäivääni ja 15-vuotista taiteilijauraani. On aika todeta, että 40-vuotiaan Minnan unelmat näyttävät erilaiselta kuin 25-vuotiaan Minnan.  Brändi on aina mennyt rohkeasti eteenpäin, ja sama rohkeus on ollut brändin menestyksen salaisuus. Tämä menestys antaa minulle suuntaa ja motivaatiota uudelleen määrittää polkuni ja etsiä uusia seikkailuja, Parikka kertoo tiedotteessaan.

Lue myös:

    Uusimmat