Marimekon kansainvälinen myynti kasvoi, kustannusten nousu supisti tulosta

Näin yritykset käyttävät inflaatiota hyväkseen ja nostavat hintojaan 1:37
Näin yritykset käyttävät inflaatiota hyväkseen ja nostavat hintojaan

Kansainvälisen myynnin ja vähittäismyynnin kasvu Suomessa nostivat Marimekon liikevaihtoa heinä-syyskuussa.

Yhtiön kolmen kuukauden liikevaihto oli 44,1 miljoonaa euroa, mikä tarkoittaa neljän prosentin kasvua vastaavasta ajasta viime vuonna. 

– Kansainvälinen myynti kasvoi 28 prosenttia, kun erityisesti tukku- ja vähittäismyynti Aasian-Tyynenmeren alueella kehittyi vahvasti, Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko sanoo tiedotteessa.

Suomessa liikevaihto laski 7 prosenttia. Vuoden takaisella vertailukaudella kotimaan tukkumyyntiä kuitenkin vahvistivat aiempaa merkittävästi suuremmat kertaluonteiset kampanjatoimitukset.

Marimekon vertailukelpoinen liikevoitto pieneni vuoden kolmannella neljänneksellä 11,1 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 13,1 miljoonasta eurosta. Liikevoittoa heikensi erityisesti kiinteiden kulujen sekä logistiikkakustannusten kasvu.

Lue myös:

    Uusimmat