Kuluttajan asema julkisten palveluiden käyttäjänä selvitykseen

Oikeusministeriön asettama työryhmä haluaa varmistaa, että kuluttajan oikeudet toteutuvat myös julkisissa hyvinvointipalveluissa.

Oikeusministeriön oikeustieteen tohtori Mia Hoffrénilla teettämän selvityksen mukaan julkisen hyvinvointipalvelun asiakkaan oikeusasemassa on eräitä merkityksellisiä puutteita verrattuna yksityisen sektorin palveluja käyttävän kuluttajan asemaan. Esimerkiksi julkisen palvelun asiakkaan oikeudesta rahalliseen korvaukseen palvelun puutteellisuuden perusteella ei aina ole selkeitä säännöksiä.

Työryhmän tehtävänä on selvittää, miltä osin julkisen palvelun asiakkaan asema poikkeaa yksityispalvelun asiakkaan asemasta ja voidaanko eroja pitää perusteltuina.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat