Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kelan puhelinpalvelu on ruuhkautunut – toimi näin, mikäli asiointi sakkaa

Lehtikuva
Julkaistu 07.02.2020 14:10

MTV UUTISET–STT

Kelan puhelinpalvelu on ruuhkautunut tavallista suuremman puhelumäärän takia.

Kela kertoo tiedotteessaan, että asiakkaiden yhteydenottoja ovat lisänneet viiveet toimeentulotukihakemusten ja laskujen käsittelyssä.

–  Pahoittelemme ongelmia ja ruuhkia. Toimeentulotuen hakemusten ja laskujen käsittelyssä jonot saadaan pääosin purettua ensi viikon alussa, sanoo Kelan etuusjohtaja Anne Neimala tiedotteessa.

Myös Kelan verkkoasioinnissa on ollut katkoksia. Uudistettua henkilöasiakkaan sairauspäivärahan verkkohakemusta ei ole teknisten ongelmien vuoksi saatu käyttöön aikataulussa.

Kela kertoo, että ongelmia ratkotaan parhaillaan.

–  Pyydämme asiakkailtamme kärsivällisyyttä. Kelan asiakaspalvelijat palvelupisteissä ja palvelunumeroissa eivät voi nopeuttaa hakemusten käsittelyä eivätkä verkkoasioinnin korjauksia, sanoo Kelan asiakkuusjohtaja Elise Kivimäki tiedotteessa.

Jos asialla on kiire, ja se on pakko hoitaa puhelimessa, eikä puhelua kannata lopettaa kesken jonottamisen, Kela ohjeistaa. Uusi soittoyritys siirtää soittajan takaisin jonon hännille. Puhelinpalveluun voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluasiantuntija soittaa asiakkaalle.

Kelan asiointipalvelua uudistetaan tämän vuoden aikana. Jo nyt toimivan kokeiluversion kautta asiakas voi muun muassa tarkistaa, jos hakemuksesta puuttuu tietoja ja tilata halutessaan muistutuksia. 

Lisää aiheesta:

Kela lähetti kymmenille tuhansille ihmisille puutteellisia liitteitä päätöksien mukana – syytti tulostushäiriötäKela vastaa Marinin kritiikkiin: Toimipisteitä ei suljeta, asiointimallia on vain muutettu – Puhelinpalvelun kapasiteetti kolminkertaiseksiKela sulkee palvelupisteitään korona-epidemian takia – asiakkaita pyydetään hoitamaan asiat verkossa tai puhelimellaKela varoittaa postilakon ikävistä seurauksista: Toimeentulotuki ja muut etuudet voivat jäädä saamatta ajallaanKela varoittaa: Postilakko voi viivästyttää etuuksia – asiakkaita kehotetaan käyttämään verkkopalveluitaKelan ratkaisuajat pidentyneet tässä kuussa – hakemusten käsittelijöitä lisätään
KelaKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kela
  • ke13:15
    Verot

    Kela muistuttaa: Tarkasta tämä verokortistasi

  • ti06:33
    Raha

    Miksi Kela kysyy, mitä tukia hakija on saanut? Kela vastaa

  • ma18:41
    Lääkkeet

    Odotettu uudistus: Lääkkeisiin saa nyt korotonta lainaa Kelalta

  • 24.10.18:24
    MTV Uutisextra

    Antti Kaikkonen MTV:lle hallituksen veropoukkoilusta: Aika sekavaa touhua

  • 17.10.06:42
    Lääkkeet

    Miksei Kela korvaa kaikkia lääkkeitä?