Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Huonot varikkotaktiikat piinaavat Honda-tallia

Jenson Button varikolla, kuva: Honda
Jenson Button varikolla, kuva: Honda
Julkaistu 25.04.2006 21:19

Hondan F1-talli ei ole pystynyt siirtämään hyviä aika-ajosuorituksiaan menestykseksi GP-kilpailuissa.

Tällä kaudella tallilla on ollut ongelmia saada renkaisiinsa lämpöä ja pitoa, mutta huonot varikkotaktiikat ovat haitanneet Hondaa jo pidempään.

Tuoreen F1 Racing -lehden mukaan kaksi kilpailevaa tallia oli tehnyt simulaatiot Honda-kuski Jenson Buttonin kauden 2004 kisasuorituksista siten, että niihin oli sovellettu parasta mahdollista varikkotaktiikkaa. Yhden analyysin mukaan Buttonin olisi kunnollisella kisataktiikalla pitänyt voittaa kolme osakilpailua ja toisen analyysin mukaan neljä kilpailua. Hän ei voittanut ainuttakaan.

- Meillä on suhteellisen vähän kokemusta verrattuna kärkikavereihin, Hondan tallipäällikkö Nick Fry myönsi tiistaina The Sun -lehdelle.

- On hetkiä, jolloin päälliköiden on pidettävä päänsä pystyssä ja todella ansaittava rahansa. Vireemme on hyvä, mutta meidän täytyy vain saada muutamia asioita kohdalleen, eikä niin ole tällä hetkellä käynyt. Formula ykköset ovat moottoriurheilun huipputaso. Yritämme päästä kolmannelta sijalta ensimmäiseksi tai toiseksi ja se on vaikeaa, Fry jatkoi.

Buttonin aika-ajosijoitukset ovat olleet kuljettajajoukon tämän kauden parhaita, mutta MM-pistetilanteessa hän on vasta kuudennella sijalla.
- Sanomme jatkuvasti, että kisaviikonloppu oli rankka emmekä saaneet toivomaamme tulosta, mutta autossamme on paljon potentiaalia. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, jos ei pysty sijoittumaan sinne, minne haluaisi, Button pohdiskeli.

Hondan surkeat suoritukset varikolla huipentuivat San Marinon GP:ssä, jossa Button laskettiin liikkeelle bensaletku kiinni autossaan.- Emme saavuta palkintopallipaikkoja emmekä taistele voitoista, jos tällaisia asioita tapahtuu, Button manasi.


Hondan tilanteeseen tuo valoa se, että rengasongelman syyt alkavat olla tiedossa.
- Uskomme tietävämme täsmälleen, mikä on pulmana, mutta F1-autot ovat uskomattoman monimutkaisia eikä sellaisia muutoksia pysty tekemään yhdessä yössä. Edistyimme asiassa Australian GP:n jälkeen ja kokeilemme lisää asioita Silverstonen testeissä, Fry sanoi rengastilanteesta.

(MTV3-AFP-Reuters)

Lisää aiheesta:

Erikoissairaanhoitoon pääsyä nopeutettava Keski-Pohjanmaalla Tukes selvittää Janakkalan ilotulitevarastopaloa – "Poikkeuksellinen"Suomalaiset muistelevat legendaarisen työn tehnyttä Elina Saloa: "Ainoa oikea Pikku Myy"Kansallisbaletin tanssija sai kasvoihinsa tuntemattoman esineen kesken esityksen: "Järkytyin"Pohjois-Savon hyvinvointialueen nopeutettava pelastustoimea sakon uhallaKahta miestä epäillään laittomien aseiden välityksestä