Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Fitfarmin asiakkaille erikoinen viesti: "Mä olen sun Sisäinen Pullukka" – yritys pyytää anteeksi sopimatonta mainontaa

Perjantaina Fitfarmin asiakkaiden sähköpostiin kilahti viesti, jossa "Sisäiseksi Pullukaksi" esittäytynyt kertoja piti monologia.
Perjantaina Fitfarmin asiakkaiden sähköpostiin kilahti viesti, jossa "Sisäiseksi Pullukaksi" esittäytynyt kertoja piti monologia.
Julkaistu 18.12.2021 11:24
Toimittajan kuva

Tommi Kolehmainen

tommi.kolehmainen@mtv.fi

Fitfarm lähetti asiakkailleen sähköpostiviestin, jossa esittäytyi "Sisäinen Pullukka". Yritys pahoittelee mainoskampanjaansa, jota on pidetty syömistä syyllistävänä.

Liikunta- ja painonpudotusvalmennuksia tarjoava Fitfarm lähetti eilen asiakkailleen sähköpostin, jonka sävy on kerännyt kummastunutta ja myös vihaista palautetta.

Viesti on otsikoitu "Vuosisopimus mun parhaalle kaverille".

– Moikka! Ajattelin, että on korkea aika esittäytyä. Ollaan kuitenkin asuttu samassa paikassa jo niin monta vuotta. Mä olen sun Sisäinen Pullukka, viesti alkaa.

Sarkastiseen sävyyn kirjoitettu mainos maalaa kuvaa, jossa Sisäisen Pullukan mielestä viestin vastaanottajan ei kannattaisi tehdä liikunnallista ryhtiliikettä, koska se on noloa ajanhukkaa.

– Kun sekin aika me voitas käyttää pötköttelemällä sohvalla, ähmimällä nachopelti ja jätskipönttö keksitaikinalla! Eikä huurteinen kyytipoikana olis pahitteeksi, vai? Ja mieti paljon rahaa säästät jos pistät ensi vuodelta sen kuntosalikortin jäähylle.

Fitfarm pyytää anteeksi

Seuraavan Fitfarmin asiakkaille lähetetyn sähköpostin otsikko oli "Julkinen anteeksipyyntö".

Viestissä kerrotaan, että "Sisäinen Pullukka" oli tarkoitettu humoristikseksi mainoshahmoksi. Saatuaan asiasta palautetta yritys pitää viestiä harkitsemattomana ja pahoittelee siitä syntynyttä mielipahaa.

– Emme valitettavasti ymmärtäneet tämän mainoksen sopimattomuutta. Olemme erittäin pahoillamme mainoksen aiheuttamasta mielipahasta. Tarkoituksenamme ei tietenkään ollut loukata ketään tai syyllistää syömistä missään muodossa, sähköpostissa lukee.

Fitfarm anteeksipyyntö kuvankaappausKuvakaappaus Fitfarmin anteeksipyynnöstä.

Viestit poistettiin niistä saadun palautteen jälkeen yrityksen sosiaalisesta mediasta.

– Tulemme jatkossa arvioimaan markkinointiviestinnän sisällöt tarkemmin, jotta viestintämme on vastuullista ja terveyttä edistävää, eikä sisällä syyllistämistä.

Yrityksestä ei lauantaina ole vastattu MTV:n yhteydenottoon.

Palautetta sosiaalisessa mediassa

Fitfarmin Facebook-sivulle on julkaistu yhä palautetta viestin tiimoilta, vaikka itse mainoskampanja onkin kadonnut. Osan mielestä kampanja syyllisti syömistä.

– Surkein ja stereotypisin esimerkki ajatusmaailmasta mitä "pullukat" kohtaa ja mitä heistä ajatellaan, eräs kirjoittaa.

– Sitä vaan mietin, miten kaltaisenne yritys ei nimenomaan osaa ajatella viestin vahingollisuutta ja loukkaavaa sisältöä jo etukäteen, kun nimenomaan teidän pitäisi, toinen henkilö pohtii.

Osan somessa esiintyvän palautteen perusteella mainoskampanjaa on pidetty myös osuvana.

– Itselleni se upposi todella hyvin ja kyllähän siinä piili se totuuden siemen sisäisestä pullukasta. Varsinkin, kun sitä konvehtirasian kanssa luin. Minusta tämä oli parasta markkinointia aikoihin, yksi kirjoittajista kertoo.

Asiasta uutisoi ensin Iltalehti.

Lue myös: Jutta ja Juha Larmin parisuhde kukoistaa koronakriisistä huolimatta: "Ollaan onnellisia, kun saadaan olla koko ajan saman katon alla"

Lisää aiheesta:

Kommentti: Hei moukat, valot päälle! Kiusaaminen ei ole ok somessakaanYritys vastasi käsittämättömällä tavalla asiakkaan asialliseen kysymykseen – someraivohan siitä syntyi: "Tuopa eskaloitui nopeasti"Erika Vikmanin rohkea kuva herättää ihastusta ja närää – poseeraa vain silkkihanskat yllään: "Siivouspäivä"Puolisoaan Temptation Islandilla pettänyt Mira joutui nettivihan kohteeksi – julkaisi kuvakaappauksen kylmäävistä viesteistä: "Älä tule, sut tapetaan"Kuukautissuojia valmistava suomalaisyritys joutui aktivistin "silmätikuksi" – Vuokkoset yllätti hauskalla vastareaktiollaan: "Toivottavasti tykkäät"Niko Saarinen julkaisi raadollisen rehellisen vuodatuksen saamastaan Instagram-palautteesta: "Täällä ei voi tehdä mitään ikinä oikein!"
Sosiaalinen mediaMainontaLaihdutusTerveys ja hyvinvointiKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Sosiaalinen media
  • 25.10.05:30
    Koirat

    Siiri-koira katosi tuntemattoman naisen matkaan – seurasi erikoinen jäljitysoperaatio

  • 22.10.09:09
    TikTok

    Kylmäävä totuus Tiktokista – asiantuntijat ihmettelevät, miksi yksi asia on yhteiskunnalle ja perheille niin vaikeaa

  • 21.10.18:50
    Virukset

    Ethän sorru tähän herpeksen hoitoniksiin? "Heikentää tilannetta entisestään"

  • 21.10.05:02
    Espoo

    Kauppakärryt "karkaavat" Espoossa – suivaantunut Satu sanoo suorat sanat

  • 19.10.06:14
    Ero

    Psykologi Heidi erosi ja hänen somensa sisältö muuttui täysin: "Turha itkeä ruman ja typerän perään"