Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrari paljasti oivalluksensa: Näin Alonso ohitti Webberin

Fernando Alonso ja Mark Webber.
Fernando Alonso ja Mark Webber.
Julkaistu 27.06.2011 08:08(Päivitetty 27.06.2011 11:38)
Toimittajan kuva

Jani Merimaa

jani.merimaa@mtv.fi

Ferrarin kisataktikko Pat Fry selitti Euroopan GP:n jälkeen, miksi Fernando Alonso teki varikkokäyntinsä aina myöhemmin kuin lähin kilpakumppaninsa Red Bullin Mark Webber.

Yleensä etu menee sen kuljettajan puolelle, joka käy ensimmäisenä varikolla hakemassa tuoreet renkaat alleen. Webber onnistuikin ohittamaan Alonson toisten varikkokäyntien yhteydessä, mutta Alonso nousi takaisin Webberin edelle viimeisillä varikkokäynneillä.

- Taktiikkamme tavoitteena oli pienentää minimiin kovemmilla renkailla ajamiemme kierrosten lukumäärä, koska emme tienneet, mitä odottaa niiltä renkailta ja lisäksi pystyimme sanomaan sen vähän perusteella, mitä olimme ajaneet niillä, ettei suorituskykymme ollut niillä samalla tasolla pääkilpailijoidemme kanssa, Fry sanoi.

Alonso otti kovemmat renkaat alleen viimeisellä varikkokäynnillään 45. kierroksella, kun taas Webber vaihtoi kovempiin renkaisiin jo 42. kierroksella. Alonson viimeinen kierros ennen varikkokäyntiä sujui pehmeillä renkailla ajassa 1.42,510, kun taas ensimmäinen kokonainen kierros kovemmilla renkailla varikkokäynnin jälkeen vei aikaa 1.43,492.

- Pehmeät renkaat olivat hyvin kuluneinakin nopeammat kuin ensimmäinen kierros kovemmilla renkailla. Tämä päätös tuotti tulosta mahdollistaen Fernandon pääsemisen Webberin edelle mahtavalle toiselle sijalle, Fry iloitsi.

Lue myös:
Webber sätti itseään taktiikkamokasta

Lisää aiheesta:

Kristiina Mäkelän kilpasisko poseeraa rohkean paljastavissa kuvissa – "Kuuma mamma"KSML: Maria Kaisa Aula on pyytänyt eroaTähtiopettajan TTK-taival keskeytyi jo kolmannen kerran: "Ihan epätodellinen olo"Kisan keskeyttänyt TTK-pari tunteikkaana: "Pettynyt ja surullinen"Israelin saamat ruumiit eivät olleetkaan panttivankien – uusia ruumiita löytynyt taas tunnelistaTeemu Pulkkinen nopeasti sivuun uudessa seurassaan