Lotus-tallin tekninen johtaja James Allison löysi Bahrainin GP:n jälkeen kaksi asiaa, jotka haittasivat Kimi Räikköstä juuri sen verran, ettei kärkipaikan nappaaminen Sebastian Vetteliltä onnistunut.
- Aavistuksen paremmalla lähtöpaikalla ja ilman etusiipivauriota voitto olisi voinut olla meidän, Allison listasi.
Räikkösen auton etusiipi vaurioitui jo kisan alussa osumassa Felipe Massan Ferrariin. Massan taakse putoaminen oli muutenkin vähällä pilata suomalaisen kisan.
- Kimi pelästytti meitä avauskierroksilla, kun hän menetti sijan paljon hitaammalle Felipelle ja vaurioitti siinä yhteydessä myös etusiipeään. Näimme datatiedoista, että tämän osuman takia menetimme hieman aerodynaamista suorituskykyä, minkä kanssa Kimi joutui tulemaan toimeen loppukisan ajan, Allison sanoi.
Allison myöntää, että aika-ajotulos, jossa Räikkönen jäi 11. ruutuun, oli tallille selvä pettymys.
- Perjantaina ja lauantaina minulla oli hyvä tunne autostamme ja olin hieman hämmentynyt meidän ei-niin-loistavasta aika-ajosuorituksestamme. Yön aikana tekemämme taktiikkasimulaatiot osoittivat palkintosijan olevan mahdollinen, mutta vain jos automme ottavat hyvät lähdöt, jota seuraa äärimmäisen nopea kisavauhti, jota olimme nähneet perjantaina.
- Onneksi tapahtui täsmälleen näin. Romain Grosjean paransi startissa kolme ja Kimi neljä sijaa ja sen jälkeen tuli odotuksiemme mukaisesti nopeita ja tasaisia kierrosaikoja, Allison sanoi.
Räikkönen sai taktiikkansa toimimaan hyödyntäen neljä tuoretta rengassarjaansa.

