Radiolinja houkuttelee Telian asiakkaita

Yhteistyökumppanit Telia ja Radiolinja ovat ajautuneet kamppailuun asiakkaista. Radiolinja ryhtyi tänään houkuttelemaan Telian asiakkaita leiriinsä aggressiivisella mainonnalla.

Teleoperaattori Telian Dual-liittymän asiakkaista on syntynyt kamppailu. Radiolinja pyrkii aloittamallaan mainoskampanjalla kaappaamaan Dual-asiakkaat omaan verkkoonsa.

Telia on ottamassa käyttöön oman gsm-verkkonsa. Verkon vaihdon takia Telia joutuu uusimaan Dual-liittymien SIM-kortit, mistä asiakkaille ilmoitettiin kirjeitse eilen. Asiakkaita on suututtanut sim-korttien vaihtaminen nopealla varoitusajalla. Ärtymystä on herättänyt myös se, että uusi kortti ei toimi yksitaajuuspuhelimissa.

Aiemmin Telia on oman verkkonsa ohella käyttänyt Radiolinjan verkkoa.

Kuluttajavirasto ja Kuluttajaliitto arvostelevat Teliaa

Kuluttajavirasto ja Kuluttajaliitto ovat arvostelleet Telia Dual-liittymien SIM-korttien vaihtoa. Suurimpina ongelmina pidetään myöhäistä tiedottamista sekä yksitaajuuspuhelimeen sopivien palveluiden loppumista.

- Vaihto tehtiin liian lyhyellä varoitusajalla, totesi lakimies Riitta Kokko-Herrala Kuluttajavirastosta torstaina. Hänen mukaansa olennaisista sopimusehtomuutoksista pitää ilmoittaa kuluttajille vähintään kuukautta aiemmin.

Suomen Kuluttajaliitto puolestaan paheksui Telian suorittaneen SIM-kortin vaihto-operaation yllättäen ja epäoikeudenmukaisesti. Liiton mielestä puhelin on palveluna välttämätön, ja Telian toimet vaarantavat sen keskeytyksettömän toiminnan.

Telian ohella arvosteltiin Radiolinjan mainontaa, jota pidettiin harhaanjohtavana ja Telian operaatiota sotkevana.

(MTV3-STT)

(Talousuutiset 13.6.2002)

Lue myös:

    Uusimmat