Popdiivat vetivät H&M:n ennätystulokseen

Madonnan ja Kylie Minoguen mallistot kasvattivat ruotsalaisyhtiön tulosta. Seuraavan malliston suunnittelee italialainen Roberto Cavalli.

Ruotsalainen vaatejätti Hennes & Mauritz on kirinyt keväällä ennätystulokseen. Tänään julkaistun osavuosikatsauksen mukaan ketjun tulos ennen veroja nousi maalis-toukokuussa noin 550 miljoonaan euroon eli vajaan kolmanneksen korkeammaksi kuin vuotta aiemmin.

Markkinoilla H&M:n tulokseen kuitenkin petyttiin, sillä odotukset oli asetettu vielä korkeammalle. Tulosjulkistuksen jälkeen yhtiön kurssi lähti runsaan prosentin laskuun Tukholman pörssissä.

Vuoden toisella neljänneksellä yhtiön myynti kasvoi 18 prosenttia viime vuodesta. Kasvun veturina olivat pop-ikonien Madonnan ja Kylie Minoguen inspiroimat mallistot. Tulosjulkistuksen yhteydessä H&M kertoi myös palkanneensa uuden suunnittelijan: oman malliston Hennes & Mauritzille suunnittelee seuraavaksi italialainen Roberto Cavalli.

Ruotsalainen Hennes & Mauritz on maailman suurimpia vaateketjuja. Sillä on yli 1400 myymälää eri puolilla maailmaa, ja yhtiö on ilmoittanut määrän lisääntyvän noin sadalla tänä vuonna. Suomessa myymälöitä on vajaalla 30 paikkakunnalla.

(MTV3-STT-Reuters)

Lue myös:

    Uusimmat