Piquet'n telemetria paljasti tietoja

Nelson Piquet'n Renault-auton telemetriatiedot kertovat, että kuljettaja toimi normaalista poikkeavasti viimevuotisen Singaporen GP:n 14. kierroksen 17. mutkassa.

Piquet antoi mutkan ulostulossa normaalia aikaisemmin kaasua, minkä seurauksena takapyörät sutivat. Sen jälkeen Piquet kevensi hetkeksi kaasujalkaansa, kunnes painoi jälleen kaasun pohjaan pyöräyttäen autonsa reunamuuriin.

Edellisiin kierroksiin verrattuna Piquet antoi kaasua 17. mutkassa ennen kohukolariaan enemmän ja aikaisemmassa vaiheessa.

Kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtajan Max Mosleyn mukaan kolarin tahallisuus oli pakko tutkia, koska tapaukseen liittyy avoimia kysymyksiä.

- Hänen autonsa datatiedot viittaavat – niitä tutkineiden asiantuntijoiden mukaan – siihen, että jotain hyvin epätavallista tapahtui siinä mutkassa, jossa hän kolaroi, Mosley vahvisti The Guardian –lehdelle.

- Renault lähettää meille tällä viikolla kirjallisia dokumentteja, mutta varsinainen kuulemistilaisuus heidän puolustuspuheenvuorostaan on ensi maanantaina, Mosley jatkoi.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat