Kaivosyhtiö Talvivaaran toimitusjohtaja Pekka Perä piti yhtiön yrityssaneeraukseen pääsyä hyvänä ja odotettuna päätöksenä.
– Nyt Talvivaaran tilanne saadaan normalisoitumaan ja päästään etenemään tuotannossa, Perä kertoo MTV Uutisille.
Saneerausmenettely päästään aloittamaan Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:ssä, ei kuitenkaan kaivosyhtiö Talvivaara Sotkamo Oy:ssä. Tähän syynä on metalliyhtiö Nyrstarin tiistain ilmoitus perua yrityssaneerauksen puoltaminen.
– Kun yksi velkoja (Nyrstar) vetäytyi, niin joudutaan menemään vähän pidempää reittiä, perusteli Perä syitä sille, että Talvivaara Sotkamo Oy:ltä vaaditaan vielä lisäselvityksiä yrityssaneeraukseen pääsemiseksi.
