Nordea reagoi koronavirukseen – lyhennysvapaita asuntolaina-asiakkaille sekä pienille ja keskisuurille yritysasiakkaille

3:29
Video: Pörssit syöksyivät jo viime viikolla – Nordean analyytikko Jan von Gerich kertoi tuolloin, kuinka pahaksi tilanne voi äityä.

Pohjoismaiden suurin pankki tarjoaa apua sitä koronatilanteen vuoksi tarvitseville asiakkaille.

Nordea reagoi koronavirustilanteeseen. Pankin asiakkaat voivat saada asuntolainoihinsa enintään kuusi kuukautta lyhennysvapaata.

Pienille ja keskisuurille yrityksille Nordea tarjoaa tarvittaessa kolmen kuukauden lyhennysvapaata sekä muita apukeinoja.

– Tuemme asiakkaitamme niin hyvinä kuin vaikeinakin aikoina olemalla heille vahva ja henkilökohtainen kumppani raha-asioissa. Koronaviruksen nopea leviäminen vaikuttaa sekä pohjoismaisiin yhteiskuntiin että asiakkaisiimme, Nordean konsernijohtaja Frank Vang-Jensen sanoo tiedotteessa.

– Olemme päättäneet ryhtyä toimenpiteisiin, joilla voimme nopeasti tukea henkilöasiakkaitamme sekä pieniä ja keskisuuria yrityksiä Pohjoismaissa. Lisäksi on erittäin tärkeää pitää pohjoismaisten talouksien pyörät pyörimässä näissä poikkeuksellisissa olosuhteissa.

"Teemme kaikkemme"

Yritysasiakkaita Nordea neuvoo olemaan pankkiin yhteydessä heti, jos tiedossa on muutoksia yrityksen vakiintuneeseen toimintaan.

 – Nordean pääomarakenne on hyvä ja tase vahva, joten meillä on mahdollisuus auttaa asiakkaitamme. Teemme kaikkemme antaaksemme asiakkaillemme tukea ja neuvontaa, sanoo Frank Vang-Jensen.

Pankki julkaisee tarkempia tietoja lyhennysvapaan hakemisesta nettisivuillaan.

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja

    MTV Oy on osa Teliaa. Yrityskaupan myötä olemme päivittäneet tietosuojasivustomme ja tietosuojakäytännöt. Päivitetyt tietosuojakäytännöt astuvat voimaan 15.4.2020. Lue lisätietoja tästä.