Useat yritykset julkistavat tuloksensa tänään. MTV koostaa tulospäivän antia tähän artikkeliin.
Ravintolayhtiö Noho Partners paransi vuoden viimeisellä neljänneksellä tulostaan ja nosti liikevaihtoaan.
Yhtiön liikevaihto kasvoi loka-joulukuussa 88,1 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 69,5 miljoonaa euroa. Liikevoitto kasvoi 8,5 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 6,7 miljoonaa euroa.
Koko vuonna NoHo Partnersin liikevaihto kasvoi 68,1 prosenttia ja oli 312,8 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 186 miljoonaa euroa.
Vuosina 2021 ja 2020 koronapandemia ja siitä seuranneet rajoitukset runtelivat ravintola-alaa.
Yhtiö kertoo tiedotteessa, että matkailu- ja ravintola-alan suhdannenäkymät ovat parantuneet viime vuosista pandemiaa edeltävälle tasolle, mutta näkymiä ja kuluttajien luottamusta heikentävät edelleen epävarma geopoliittinen tilanne, kuluttajien ostovoiman heikkeneminen sekä yleinen kustannusten nousu.
– Yhtiö jatkaa aktiivisia toimenpiteitä markkinatilanteen nopeisiinkin muutoksiin varautumiseksi seuraamalla aktiivisesti operatiivista tehokkuutta ja hinnoittelua, keskittämällä hankintasopimuksia sekä käymällä säännöllistä vuoropuhelua tavarantoimittajien ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Asiakaskysynnän arvioidaan jatkuvan hyvällä tasolla vuonna 2023, NoHo Partners kertoo.
Mainonnan myynnin lasku ja kustannusten kasvu painoivat Alma Median tulosta
Alma Median oikaistu liikevoitto supistui loka-joulukuussa 15,2 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 15,5 miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi prosentin 78,7 miljoonaan euroon.