Kimi Räikkönen on kärsinyt alkukauden kisoissa hieman siitä, etteivät Lotus-tallin varikkopysähdykset ole sujuneet aivan yhtä vikkelästi kuin joillain kilpakumppaneilla.
Bahrainin GP:ssä Lotus-talli selviytyi kutakuinkin onnistuneesti kaikista varikkopysähdyksistään, vaikka Räikkönen hävisikin Sebastian Vetteliin verrattuna 0,8 sekuntia samanaikaisesti suoritetuilla kolmansilla varikkokäynneillä.
- Minä sain suurta mielihyvää siitä, kun katsoin varikkomiehistömme tekevän kuusi todella hyvälaatuista pysähdystä, Lotuksen tekninen johtaja James Allison kiitteli Bahrainin GP:n jälkeen.
Varikkopysähdysongelma on tiedostettu Lotuksella ja siihen on luvassa pikaista parannusta.
- Olemme tehneet useita parannuksia varikkopysähdyksen välineisiin alkukisojen jälkeen, mutta miehistömme on silti hyvin vaikea vaihtaa pyörät kilpailukykyisessä ajassa. Kun saamme sellaiset pyörät, pultit ja mutterit, jotka mahdollistavat meille kilpailemisen kärkitallien kanssa, on meidän miehistömme mahtava, Allison sanoo.
- He ovat tähän mennessä olleet kuin korkean paikan leirillä ja kun tuomme heidät merenpinnan tasolle, niin uskon meidän näkevän joitain todella erinomaisia aikoja, Allison kuvailee.