Lakkokierteessä oleva KotiData on menettämässä asiakkuuksiaan Teliassa

Yhtiön mukaan sen rahoitusasema on epävarma ja se aiheuttaa ilmeisen uhan yhtiön nykymuotoiselle jatkamiselle.

Lakkokierteessä oleva KotiData on menettämässä asiakkuuksiaan Teliassa. KotiData kertoo, ettei yhtiö ole pystynyt tuottamaan sovittua palvelua Telialle.

KotiData on saanut Telialta tiedon, jonka mukaan Telia on aikeissa päättää yhteistyön kolmessa Helppipalvelupisteessä ja lisäksi yhdentoista muun palvelupisteen avaamista ei edistetä.

KotiDatan mukaan taustalla ovat yhtiön sisäiset jännitteet ja niihin liittyvät toistuvat lakot. Nämä ovat osaltaan johtaneet vaikeuksiin asiakkaiden palvelemisessa.

Yhtiön mukaan myös sen rahoitusasema on epävarma. Tämä aiheuttaa ilmeisen uhan yhtiön nykymuotoiselle jatkamiselle.

Tämän vuoksi yhtiö suunnittelee mahdollista lähituen toiminnan tehostamista ja mahdollista alueiden ja työskentelytapojen uudelleenjärjestelyä, joka voi osaltaan johtaa irtisanomisiin ja lomautuksiin.

Yhtiö käynnistää yt-neuvottelut

KotiData käynnistää yt-neuvottelut, joiden piirissä on 15 Telia-kauppojen toimipisteissä työskentelevästä KotiDatan henkilöstöstä ja osa lähituen henkilöstöstä eri paikkakunnilla.

Yhtiön mukaan se joutuu harkitsemaan näissä toimipisteissä työskentelevään henkilöstöönsä kohdistuvia irtisanomis-, osa-aikaistamis- ja lomautustoimia tuotannollisten ja taloudellisten syiden perusteella.

Lakkoilussa on kyse siitä, minkä alan työehtosopimusta KotiDatassa noudatetaan. Ammattiliitto Pro vaatii jäsenilleen parempaa ict-alan sopimusta, kun KotiData haluaa noudattaa halvempaa Kaupan liiton sopimusta.

Yhtiössä on myös muiden ammattiliittojen jäseniä.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja