Kun enemmän on todellakin enemmän: BMW:n uudella, valtavalla luksusmaasturilla päätähuimaava lähtöhinta!

BMW on esitellyt historiansa ylellisimmän katumaasturin. Massiivisen X7:n varusteluettelo ei jätä juurikaan toivomisen varaa, mutta moottorivalikoima voi tuottaa monille pettymyksen.

Pääkuvan video: BMW esitteli massiivisen X7-luksusmaasturin

Ylellisyyden uusi ulottuvuus. Näin BMW luonnehtii uutta aina seitsenpaikkaista X7-katumaasturiaan. 

X7 on valtava. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Pituutta löytyy reilut viisi metriä, ja leveyttä tasan kaksi. 1,8 metriä korkeana se tulee olemaan pysäyttävä näky, missä ikinä liikkuukaan. Ja kuten oheiselta videolta voi jokainen itse todeta, ovat BMW:n ikoniset "munuaiset" ennennäkemättömän suuret.

Varusteissa löytyy

LED-ajovalot ovat luonnollisesti vakiovaruste, mutta lisähinnasta keulille saa BMW:n lasertekniikkaa. Vanteet ovat karvalakkimallissakin 20-tuumaiset, mutta valmistaja tarjoaa jopa 22-tuumaisia.

X7:n kolme penkkiriviä tarjoavat seitsemän istumapaikkaa, jotka kaikki ovat sähkösäätöisiä. Kolmannellakin penkkirivillä täysikokoisissa istuimissa olostaan nauttiville on tarjolla sekä käsinojat että mukitelineet.

Jopa lasinen panoraamakatto on vakiovaruste.

Ilmajouset löytyvät sekä edestä että takaa, ja iskunvaimennusta pystyy säätämään nykymuodin mukaisesti elektronisesti. Maavarassa puolestaan on 80 millimetrin säätövara.

Myös kuljettajaa avustavia järjestelmiä on hengästyttävä määrä, kuten tämän hintaluokan autolta sopii odottaakin. Esimerkiksi pysäköinti- ja peruutusavustimia ei tarvitse erikseen ruksia lisävarustelistalta, vaan ne löytyvät jokaisesta X7:stä. Ja mikäli kuljettaja sattuu löytämään itsensä ahtaasta umpikujasta massiivisen autonsa kanssa, osaa jokainen X7 peruuttaa takaisin edelliset 50 metriä. 

Tarjolla vain polttomoottoreita

Konepellin alle on saatavissa kolmilitraisia ja kuusisylinterisiä bensa- ja dieselkoneita 265:n (xDrive30d), 340:n (xDrive40i) ja 400:n (M50d) hevosvoiman tehoisina. Kaikkein järeintä 460-hevosvoimaista kahdeksansylinteristä 4,3-litraista ei nähdä Euroopassa. 

Auto on aina nelivetoinen ja voimaa välitetään tiehen 8-vaihteisella automaatilla.

BMW X7:n toistaiseksi vahvistamattomat ennakkohinnat alkavat hieman reilusta 135 000 eurosta (xDrive 30d). Auto esitellään yleisölle marraskuussa Los Angelesin autonäyttelyssä ja sen Euroopan-lanseeraus tapahtuu maaliskuussa.

Lue myös:

    Uusimmat