Arabiemiraateissa asuville voi suositella uutta GLC:tä off road -varustepaketilla. Suomessa oikeilla autoilla leikkimiseen tarkoitettuja hiekkalaatikkoja on valitettavasti vähemmän.
Tykkäsimme
- GLC muuttuu off road -varusteilla oikeaksi maasturiksi
Emme tykänneet
- houkutus kokeilla auton rajoja kasvaa, joka todennäköisesti tarkoittaa vähintään naarmuja autoon
Uuden GLC-Mercedeksen kansainvälisillä lehdistöajoilla Strassbourgin ympäristössä pääsimme myös testaamaan auton etenemiskykyä haastavammassa maastossa.
GLC on aina nelivetoinen, ja veto on kiinteä 45/55 jaolla. Tämä riittänee useimmille. Teräsjousin auton maavara on kuitenkin ”vain” 18,1 senttiä, joka ei ole hankalassa paikassa kovin paljon. Ilmajousilla varustettu Off Road Engineering -paketti nostaa maavaraa heti kaksi senttiä ja maksimissaan maavara saadaan 22,7 senttiin.
Lisäksi off road -pakettiin kuuluvat alustasuoja ja alamäkihidastin – sekä viisi maastoajoon räätälöityä ajo-ohjelmaa. Slippery on suunnattu mutapainin ja lumikenttien ystäville. Off Road nostaa auton alustaa 1,5 senttiä ja on suunniteltu helpohkoon maastoon. Incline on erityisesti nousuihin tehty ohjelma, ja sekin nostaa alustaa 1,5 sentillä. Todella hankaliin paikkoihin eli kiinni jäämiseen auttaa Rockin Assist, joka nostaa maavaraa viidellä sentillä, antaa renkaiden sutia enemmän sekä heijaa autoa automaattisesti. Viimeinen ajo-ohjelma on Trailer, joka auttaa maastoon peräkärryä vieviä.

