Hyundai on yksi näkyvimmistä vetyteknologiaa kehittävistä autonvalmistajista. Nyt Korealaisvalmistaja antoi viitteitä ensi vuonna esiteltävästä uutuudesta.
Polttokennoteknologia ei ole koskaan vielä päätynyt suuren kansan käyttöön. Tekniikan suurimpana ongelmana on korkea hinta, mutta tekniikan kehittymisen ja tuotantomäärien nousun myötä tähän on odotettavissa muutosta. Polttokennolla varustetun auton etuna on puhtaus, sillä vedyn polttomisen ainoana päästönä syntyy vettä. Käytännössä polttokennolla ladataan vain akkuja, joten autolla ajaminen ei käytännössä eroa sähköautolla ajamisesta. Ero sähköautoon kuitenkin syntyy tankatessa, sillä polttokennoauton tankkaus sujuu minuuteissa.
Esimerkiksi Hyundai on kuitenkin aktiivisesti puhunut polttokennotekniikan puolesta, ja samalla se on yksi harvoista valmistajista, jonka tarjonnasta löytyy polttokennoauto. Tällä hetkellä markkinoilla oleva ix35 Fuel Cell -malli saa väistyä, kun ensi vuonna markkinoille on tulossa merkittäviä kehitysaskelia ottava seuraaja.



