Suomalaiset käyttävät Google-hakukonetta ahkerasti. Kotimaiset viihde- ja ajanvietepalvelut jäivät internetkyselyssä sen sijaan kauas kärjestä.
Suomalaiset internetin käyttäjät arvostivat Googlen verkkobrändin ykköseksi Taloustutkimuksen toteuttamassa internetkyselyssä. Toiseksi kyselyssä tuli YTV:n Reittiopas ja kolmanneksi pääkaupunkiseudun kirjastojen hakukone HelMet.
Kotimaiset viihde- ja ajanvietepalvelut jäivät kyselyssä kauas kärjestä. Taloustutkimuksen mukaan tuloksista herää kysymys ulkomaisten verkkopalvelujen roolista suomalaisten viihdyttäjinä, sillä kyselyssä ei ollut mukana yhtään englanninkielistä verkkopalvelua.
Yli 15-vuotiaat käyvät internetin ajanvietesivuilla, jotka liittyvät heidän harrastuksiinsa. Nuoremmat sen sijaan pelaavat ja chattailevat netissä.
Kysely toteutettiin internetpaneelina. Siihen vastasi yhteensä 4703 henkilöä elo-syyskuun aikana.
(MTV3-STT)