Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrari maksimoi renkaiden suorituskyvyn

Kimi Räikkönen, kuva: EPA/Gero Breloer
Kimi Räikkönen, kuva: EPA/Gero BreloerEpa
Julkaistu 24.03.2008 13:04(Päivitetty 24.03.2008 13:10)

Formula ykkösten rengastoimittajan Bridgestonen rengaskehityksestä vastaava johtaja Hirohide Hamashima kertoi Ferrarin saaneen kaiken suorituskyvyn irti renkaistaan voitokkaassa Malesian GP:ssä.

- Onnittelut Kimi Räikköselle ja Ferrarille onnistuneesta taktiikasta. He maksimoivat renkaidensa suorituskyvyn. Myös Robert Kubica ja BMW pärjäsivät hyvin ja ylsivät lähelle renkaidensa maksimia, Hamashima summasi kisaa.

Malesian GP:ssä nähtiin erilaisia rengastaktiikoita. Sekä voittaja Räikkönen että toiseksi sijoittunut Kubica ajoivat kaksi ensimmäistä vetoaan kovemmalla renkaalla ja viimeisen pehmeämmällä. Viidenneksi sijoittunut McLarenin Lewis Hamilton käytti renkaitaan juuri päinvastaisessa järjestyksessä: kaksi ensimmäistä vetoa pehmeämmällä seoksella ja viimeiset kierrokset kovemmalla. Kolmanneksi ajanut Heikki Kovalainen aloitti pehmeämmällä, vaihtoi sitten keskimmäisen stintin ajaksi kovempaan renkaaseen ja ajoi lopussa jälleen pehmeämmällä.

- Hyvässä tasapainossa olevissa autoissa renkaat pysyivät hyväkuntoisina, kun taas niissä autoissa, jotka eivät olleet yhtä tasapainoisia, esiintyi merkittävää pintakumin irtoamista. Uuden asvalttinsa myötä tämä rata toi autojen tasapainon ilmi hyvin selvästi. Rata oli aikaisempaa rankempi, Hamashima totesi.

(MTV3)

Katso Malesian GP:n huippuhetket Netti-tv:stä (maksullinen)








Lisää aiheesta:

Malesian GP:n lehdistökatsaus: Ferrarin itsemurhaMalesian GP:n lehdistökatsaus: Ferrarin itsemurhaMalesiassa ei ajeta keinovaloissaRäikkönen ymmärtää Hamiltonin vastoinkäymisiäHaug: Massa teki ajovirheenKovalaisen hidastelu johti sääntömuutokseen
Malesia 2008

Tuoreimmat aiheesta

Malesia 2008
  • 06.04.200917:23
    Malesia 2008

    Malesian GP:n lehdistökatsaus: Ferrarin itsemurha

  • 06.04.200917:23
    F1

    Malesian GP:n lehdistökatsaus: Ferrarin itsemurha

  • 28.09.200813:52
    Malesia 2008

    Malesiassa ei ajeta keinovaloissa

  • 14.04.200818:39
    Saksa 2008

    Räikkönen ymmärtää Hamiltonin vastoinkäymisiä

  • 30.03.200809:52
    Malesia 2008

    Haug: Massa teki ajovirheen