Mercedeksen uudesta F1-autosta paljastunut DAS-järjestelmä on saanut jopa Adrian Neweyn hämilleen. Neweyn suunnittelemilla autoilla on voitettu pitkälle toistasataa GP:tä ja kaikkiaan kymmenen valmistajien maailmanmestaruutta, kolmessa eri tallissa, joten hän jos joku tietää, miten sääntöjä on mahdollista hyödyntää.
LUE MYÖS: Valtteri Bottakselta hirmukierros! Oma aika-ajoennätys vain hiuskarvan päässä
Tästä huolimatta Newey, aivan kuten kaikki muutkin, on ainakin vielä toistaiseksi ihmeissään siitä, miksi Mercedes haluaa muuttaa autonsa etuakselin asetuksia, muun muassa aurauskulmaa, suoralla.
Asiantuntijoiden näkemysten mukaan aurauskulman muutoksilla voidaan joko lämmittää tai jäähdyttää eturenkaita tai pienentää ilmanvastusta ja saavuttaa näin suuremman huippunopeuden.
Kaikki näkemykset ovat tässä vaiheessa pelkkiä arvauksia, sillä Mercedes ei tietenkään kerro järjestelmän toimintamekanismeista yhtään mitään.


