Mercedes-tallin tekninen johtaja James Allison ei arvatenkaan paljastanut, mikä autossa havaittu ratin liikkuminen eteen ja taakse tarkalleen ottaen on, mutta hänen mukaansa järjestelmä täyttää Kansainvälisen autoliiton FIA:n vaatimukset.
LUE MYÖS: Mercedeksen F1-autosta paljastui salaisuus, jolla saattaa olla valtava vaikutus vauhtiin – ovela ratkaisu tuli näkyviin ohjaamosta kuvatusta videosta
Lewis Hamiltonin torstaiaamun ajo Barcelonan F1-testeissä havahdutti monet, kun autoa kuvattiin on-board-kameralle ohjaamon suuntaan. Brittikuski työnsi rattia syvemmälle mutkiin mentäessä ja veti sen takaisin taakse suorilla.
C Moren asiantuntija Ossi Oikarinen arvioi, että kyseessä saattaa olla keino hallita auton aurauskulmia. Tällöin pyöriä voidaan oikaista suorille tultaessa ja saavuttaa näin kovempia huippunopeuksia, mutta samalla mutkiin voitiin mennä vielä isommalla aurauskulmalla.
Tekniikkavelho Allison ei ollut halukas paljastamaan mitään käyttötarkoitusta järjestelmälle.

