Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Asiantuntijat: Nokian brändi oli nousussa myyntihetkellä

Matkapuhelinliiketoiminnan myynnin jälkeen Nokian brändi muuttuu merkittävästi, sanovat asinatuntijat.
Matkapuhelinliiketoiminnan myynnin jälkeen Nokian brändi muuttuu merkittävästi, sanovat asinatuntijat.Lehtikuva
Julkaistu 19.09.2013 07:20(Päivitetty 19.09.2013 09:31)

Nokiaan liitetty mielikuva oli nousussa juuri ennen matkapuhelinliiketoiminnan myyntiä Microsoftille, arvioivat asiantuntijat.

– Arvioidemme mukaan Nokian brändi oli nousussa takaisin, eli sen vahvuus oli kasvussa ja kysymmekin, että myytiinkö Nokia oikeaan aikaan, BrandWorxx -yrityksen toimitusjohtaja Jari Taipale sanoi MTV3:n Huomenta Suomessa.

Taipale arvioi, että matkapuhelinliiketoiminnan myynnin jälkeen Nokian brändi muuttuu merkittävästi.

– Nokia Solutions and Networksin brändirakenne muuttuu kokonaan yritykseltä-yritykselle-markkinoinniksi, kun aiemmin Nokian brändi oli enemmän kuluttajapinnan markkinointia.

BrandWorxxin seniorikonsultti Tommi Huuskan mukaan muutos vaikuttaa myös brändin arvoon.

– Kun Nokia siirtyy yritykseltä-yritykselle-markkinointiin, tulee brändin arvo hieman laskemaan, mutta silti se pysyttelee jatkossakin korkealla.

Brändillä tarkoitetaan sitä, miten yritys erottuu markkinoilla sekä sitä, mikä on asiakkaan kokemus yrityksestä. Mielikuva muodostaa arvioiden mukaan noin kolmasosan yrityksen arvosta ja tuloksesta.

Nokia ilmoitti kuun alussa myyvänsä matkapuhelinyksikkönsä amerikkalaiselle Microsoftille. Tuoreen tutkimuksen mukaan Nokia on Helsingin pörssin kolmanneksi arvokkain brändi.

Nokia alkaa myydä huippukamerapuhelintaan Suomessa

Sinne meni, Microsoft dumppasi jo Nokian logon Lumia-luurista

Miten Nokian julkistusten kanssa käy? Jättiluurin esittely siirretty

Lisää aiheesta:

Nokian uutta logoa ei nähdä puhelimissa – tässä syyLähes kaikilla suomalaisilla ollut Nokia-puhelin - nyt ne tulevat taasAsiantuntija yllättyi uusien Nokia-puhelinten hinnoista: "Palauttaa mieliin vanhat hyvät ajat"Nokia-brändi palaamassa älypuhelimiin ensi vuonnaTutkimus: Nokian brändiarvo lähes kaksinkertaistui vuodessa – "Suomi on kohta banaanivaltio"Microsoft-johtaja: Emme saaneet takamatkalta kilpailijoita kiinni
Huomenta Suomi

Tuoreimmat aiheesta

Huomenta Suomi
  • 1.11.15:45
    Mielenterveys

    Mielenterveysomainen: Kiinnitä huomiota tähän hälytysmerkkiin omassa jaksamisessasi

  • 31.10.16:01
    Stressi

    Murehditko liikaa? Harri Gustafsberg neuvoo, kuinka huoliajattelun kierteestä voi vapautua

  • 28.10.18:50
    Syöpä

    Rinnat pitää tutkia joka kuukausi – näin teet sen oikein kotona

  • 24.10.12:51
    Ihonhoito

    Asiantuntijat varoittavat kosmetiikan karkkituotteista: "Erityisen haitallisia nuorille"

  • 23.10.18:50
    Vanhukset

    Ikäraja 100 vuotta – näiden teräsmiesten kuntopiiriin ei kuka tahansa pääse