Alma Median verkkomainonta kovassa kasvussa

Mediakonserni Alma Media teki vahvan tuloksen alkuvuonna. Voitto ennen veroja nousi 9,3 miljoonaan euroon edellisvuoden 8,6 miljoonasta.

Kasvua siivitti muun muassa verkkomainonnan kehitys. Painettujen lehtien ilmoitusmyynti jäi Almassa viime vuoden tasolle, mutta verkkomainonta kasvoi lähes kolmanneksen.

Alma Media arvioi sanomalehti- ja verkkomainonnan kasvavan tänä vuonna yhä, mutta odottaa iltapäivälehtien myynnin laskevan edelleen.

Iltalehti.fi oli silti Suomen suurin verkkomedia ja saavutti kävijämäärien Suomen ennätyksen viikolla 11, jolloin siellä vierailtiin 3,1 miljoonalla eri selaimella.

Painettujen lehtien osuus Alman liikevaihdosta on yhä lähes kolme neljännestä.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat