Kuluttaja-asiamies on löytänyt epäkohtia Ruokaboksi-palvelun toiminnasta. Yhtiö on ilmoittanut korjaavansa havaitut puutteet.
Kuluttaja-asiamies moittii kotiin tilattavaa ruokapalvelu Ruokaboksia harhaanjohtavasta mainonnasta.
Ruokaboksi-palvelu ei ole kuluttaja-asiamies Katri Väänäsen mukaan kertonut riittävän selkeästi markkinoinnissaan, että kotiin tilattavassa "kokeiluboksissa" tai yhtiön mainitsemassa testiasiakkuudessa on todellisuudessa kyse tilauksesta, joka on toistaiseksi voimassa oleva.
Markkinoinnissa käytetty kieli on voinut synnyttää kuvan kokeilusta tai kertatilauksesta, kuluttaja-asiamies arvioi.
– Erilaiset kuluttajien arkea helpottavat palvelut ovat erittäin tervetulleita. Näiden uusienkin palvelumallien myynnissä ja markkinoinnissa on kuitenkin muistettava ottaa huomioon kuluttajansuojalain velvoitteet, Väänänen toteaa Kilpailu- ja kuluttajaviraston tiedotteessa.
Kuluttaja-asiamiehen mukaan tilauksen kesto on sellainen oleellinen tieto, joka pitää kuluttajansuojalain mukaan kertoa asiakkaalle selkeästi.
Lue myös: Ostatko sinäkin? K-ryhmästä paljastetaan kesän hittiruoat: Suomalaisilla yksi ylivoimainen suosikki
Viranomainen: Ruokaboksia koskee peruuttamisoikeus
Ruokaboksin palvelua lisäksi koskee kuluttaja-asiamiehen arvion mukaan 14 vuorokauden peruuttamisoikeus.
