Kuluttaja-asiamies muistuttaa, että kuluttajan tekemä tilaus sitoo verkkokauppaa ja se on velvollinen toimittamaan tilatun tuotteen sovitulla tavalla.
Vuoden kenties suurin alennuspäivä Black Friday koittaa perjantaina 25. marraskuuta. Tarjoushuuman aikana kuluttaja voi törmätä ongelmatilanteisiin. Yksi niistä voi olla se, että verkkokauppa ilmoittaa tuotteen loppuneen.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston tiedotteessa kuluttaja-asiamies Katri Väänänen kaipaakin korjausta tähän verkkokaupan vitsaukseen. Hän muistuttaa, että myyjä ei voi perua tilauksia saatavuusongelmiin vedoten.
KKV:n lokakuisessa tiedotteessa kerrotaan, että viime vuosina verkkokaupoissa on yleistynyt ilmiö, jossa myyjät peruvat sopimuksia lainvastaisin perustein, esimerkiksi tuotteen loppumisen tai virheellisen varastosaldon takia.
Kuluttaja-asiamies löysi monien verkkokauppojen toimintatavoista puutteita ja huomautti verkkokauppoja kuluttajansuojan säännöistä.

