Kuluttaja-asiamiehellä on sanottavaa firmoille liittyen alennushintojen merkitsemiseen.
Monet yritykset eivät edelleenkään kerro alennusmyyntien yhteydessä selkeästi, mitä tavarat ovat halvimmillaan maksaneet alennusta edeltäneen 30 päivän aikana, vaikka asiaa koskevat uudet säännöt tulivat voimaan jo pari vuotta sitten.
Kuluttaja-asiamies Katri Väänänen muistuttaa Kilpailu- ja kuluttajaviraston tiedotteessa, että nyt olisi korkea aika laittaa merkinnät kuntoon.
Lue myös: 200 euron farkut voivatkin maksaa 330 euroa – huomioi tämä, kun tilaat netistä
Hintailmoittelussa edelleen epäselvyyksiä
Kuluttajilta tulee kuluttaja-asiamiehelle jatkuvasti ilmoituksia alennusmarkkinoinnista, jossa ei joko ilmoiteta alennusta edeltäneiden 30 päivän alinta hintaa ollenkaan tai se on kerrottu epäselvästi.
Joissain tapauksissa ilmoitettu alin hinta ei ole pitänyt paikkansa tai hinnanalennus on laskettu tavaran normaalihinnasta eikä edeltäneiden 30 päivän alimmasta hinnasta.
Kuluttaja-asiamies kertoo jo puuttuneensa eräiden yritysten puutteisiin tämän 30 päivän alimman hinnan ilmoittamisesta. Osalle lähtee pian asiasta muistutuskirje.
