Viisi suomalaistyötä jatkoon Cannesin mainosfestivaaleilla

Peräti viisi suomalaistyötä on päässyt jatkoon Cannesin mainosfestivaalien filmisarjassa. Jatkoon on päässyt kaksi Nokialle tehtyä filmiä: "tennis" sekä 3650-puhelimelle tehty "kihlaus".

Unicefille tehty "Half pounder" filmi puolestaan muistuttaa kuluttajia lapsityövoiman hyväksikäytösta. GB Jäätelölle tehty "Pingviini", sekä MTV3:lla pyörivään "Mullan alla" -sarjaan tehty mainosspotti "Ashes to ashes" kisaavat myös jatkosta.

Mainostoimisto SEK & Greyn Copywriter Heikki Kärkkäinen on ollut työstämässä Nokian "kihlaus" -mainosfilmiä. Kärkkäisen mukaan suomalaisten tekemiä mainoselokuvia on päässyt jatkoon kiitettävästi tänä vuonna.
Kärkkäinen vertaa Cannesin mainosfestivaaleja mainoskilpailujen olympialaiseksi, jossa pistesijoille pääsy on merkittävä saavutus.

Filmisarjan palkinnot julkistetaan lauantaina juhannuspäivänä.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat