Uudistunut Silja panostaa luksukseen: kallein koru maksaa yli 7000 euroa

Laajat ostosmahdollisuudet ja uusi luksusmyymälä ovat merkittäviä muutoksia uudella Silja Serenadella. Myymäläpäällikön mukaan luksustuotteiden kysyntä on suurta erityisesti ulkomaalaisten asiakkaiden keskuudessa.

– Olemme kuunnelleet asiakastottumuksia myymäläuudistusta suunnitellessa. Liikkeet ovat valoisampia ja tilavampia kuin aiemmin, myymäläpäällikkö Heikki Liukas Silja Serenadelta kertoo.

Silja Serenaden myymälöiden pinta-ala kasvoi remontin myötä yli puolella ja valikoima laajeni merkittävästi. Tuotevalikoimassa on panostettu erityisesti pienelektroniikan, kellojen, korujen ja laukkujen luksustuotteisiin.

– Haluamme palvella kattavasti erilaista yleisöä. Meillä on paljon aasialaisia matkustajia, he hakevat vähän hienompia ja kalliimpia tuotteita. Kyllä kuitenkin uskon, että Suomesta ja naapurimaistakin löytyy ihmisiä, jotka ovat innoissaan näistä luksusuudistuksista, Tallink Siljan viestintäpäällikkö Marika Nöjd kertoo.

Luksusmyymälän kallein tuote on Guccin suunnittelema rannekoru. Pohjoismaiden uniikki kappale sisältää 63 grammaa kultaa ja maksaa yli 7000 euroa.

– Olen ollut alalla jo 30 vuotta, enkä ole koskaan nähnyt vastaavanlaista konseptia. Myymälämme muistuttaa enemmänkin luksustavarataloa, myymäläpäällikkö Heikki Liukas pohtii.

Itämeren suurin poreamme

Sunflower Oasis -kylpyläosasto on käynyt remontin myötä läpi mittavia muutoksia. Kylpylän pinta-ala säilyi ennallaan, mutta rakenteet on altaita myöten laitettu uusiksi. Kylpylässä sijaitsee myös Itämeren suurin poreallas, minkä halkaisija on yli neljä metriä.

– Kylpyläosaston suunnitteluprosessi kesti pari kuukautta. Osa paikoista oli todella huonossa kunnossa, minkä vuoksi terästöitä jouduttiin tekemään paljon.

– Kaikenlaisia yllätyksiä tuli remonttivaiheessa vastaan. Esimerkiksi pienemmissä sivualtaissa ei ole vielä vettä teknisen ongelman vuoksi, arkkitehti Heikki Mattila kuvailee.

Lue myös:

    Uusimmat