Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Unkarin GP:n aika-ajon lehdistötilaisuus: Talli pyysi Alonsoa odottamaan

Kuva: MTV3
Kuva: MTV3MTV3
Julkaistu 04.08.2007 16:55(Päivitetty 04.08.2007 17:15)

Paikalla Unkarin GP:n aika-ajon kolme parasta kuljettajaa Fernando Alonso (FA), Lewis Hamilton (LH) ja Nick Heidfeld (NH).

Kysymys: Fernando, mitä varikolla tapahtui?

FA: Talli piti minua varikolla, jotta pääsisimme ulos sopivaan rakoon. Ferrari-auto oli varikolla kaksi paikkaa edellämme. Kovempi seos oli meille parempi vaihtoehto. Käytimme pehmeämpää rengasta kahdella ensimmäisellä osiolla, mutta kolmanteen vaihdoimme kovemmat. Pehmeämpi seos ei ole toiminut oikein hyvin tänä viikonloppuna. Ainakin minulla oli aika-ajossakin ongelmia saada rengas kestämään kierroksen loppuun asti. Siksi valitsin kovemman seoksen.

Kysymys: Fernando, ennen ensimmäistä nopeata kierrosta sinulla oli varikolla ongelmia oikean eturenkaan lämmittimen kanssa.

FA: Renkaanlämmittimessä oli jokin ongelma. Se jäi jumiin jonnekin pyörän ja auton väliin. Siinä meni vähän aikaa. Mekaanikot repivät renkaanlämmitintä irti rajusti, enkä tiedä menikö se rikki, mutta auto ainakin oli kunnossa.

Kysymys: Fernando, MP4-22-auto on ollut täällä todella nopea.

FA: Ehdottomasti. Olemme olleet todella kilpailukykyisiä ensimmäisestä harjoitusjaksosta lähtien. Auto näyttää olevan erittäin hyvässä iskussa. Viimeisessä parissa GP:ssä meillä ei ole ollut mahdollisuutta Ferrareiden lyömiseen kuivissa olosuhteissa. Täällä meillä on saumat, jos kaikki menee kisassa hyvin. Vauhdin pitäisi riittää.

Kysymys: Lewis, jouduit odottamaan Fernandon takana.

LH: Ei ole paljon sanottavaa, näitte mitä tapahtui. Olen ollut todella nopea tänään. Olemme saaneet autoa paremmaksi viikonlopun aikana. Talli on tehnyt mahtavaa työtä. Pääsimme radalle ensimmäisenä kolmannella osiolla ja teimme hyvää työtä.

Kysymys: Lewis, käytit pehmeämpää rengasseosta.

LH: Teimme ratkaisun eilisen ja tämän aamun harjoitusten perusteella. Ajoimme aika-ajon ensimmäisen osion kovalla ja toisen pehmeämmällä seoksella. Uskon, että pehmeä rengas oli meille paras valinta kolmanteen osioon.

Kysymys: Lewis, tiedätkö miksi Fernandoa pidäteltiin varikolla?

LH: En, teidän pitää kysyä asiaa tallilta.

Kysymys: Lewis, molemmat McLarenit eturivissä.

LH: On mukavaa olla taas kärjessä. Talli oli viime kisaviikonlopun jälkeen todella motivoitunut. Tehtaalla on tehty kovasti töitä auton parantamiseksi. Olen optimistinen huomisen kilpailun suhteen. Uskon, että meillä on erinomainen taktiikka.

Kysymys: Lewis, miten lähellä oli, ettet päässyt toiselle nopealle kierrokselle?

LH: Suunnilleen sen verran kuin aikaa kului varikolla odottamiseen.

Kysymys: Nick, viikonloppu ei ole vaikuttanut helpolta BMW-tallille.

NH: Ei, viikonloppu ei ole sama. Syy on varmasti sama kuin muillakin talleilla. En tiennyt, kumpaa rengasseosta pitäisi käyttää. Valitsin lopulta kovemman seoksen. Alunperin olimme kaavailleet viimeisen nopean kierroksen ajamista pehmeällä renkaalla. Ongelmana oli kuitenkin saada rengas kestämään kierroksen loppuun asti.

Kysymys: Nick, miltä lähtöasetelmat kisaan vaikuttavat?

NH: Lähdimme tähän kauteen tavoitteenamme palkintopallisijoitukset. Olemme jo saavuttaneet yhden. Tänä viikonloppuna siihen on taas hyvä mahdollisuus. Olemme kolmanneksi vahvin talli. Kilpailusta tulee kuitenkin vaikea, koska takana on molemmat Ferrarit. Kimin pitäminen takana on vaikeaa. Ferrarit eivät kuitenkaan vaikuta niin vahvoilta kuin viime aikoina, joten toivottavasti pysyn ainakin Felipen edellä.

Kysymys: Fernando, miten renkaat vaikuttavat huomiseen kisataktiikkaan?

FA: Tilanne on sama kaikille. Kenellekään ei ole salaisuus, että pehmeä seos on tänä viikonloppuna hieman ylioptimistinen valinta ja aika äärirajoilla. Kaikki yrittävät löytää oikean taktiikan ja vaihtaa pehmeän rengasseoksen autoon oikealla hetkellä. Mielenkiintoista nähdä, mitä muut tekevät.

Alonson espanjankielinen osuus:

Aika-ajo meni hyvin ja olen erittäin tyytyväinen paalupaikkaan. Helppoa se ei ollut, sillä erot kärjessä olivat erittäin pieniä. Lopussa kaikki oli kiinni sekunnin kymmenyksestä tai kahdesta. Täällä on tärkeää päästä lähtemään puhtaammalta puolelta rataa. Toivottavasti saan hyvän lähdön ja pystyn pitämään kärkipaikan loppuun asti. Jäljellä olevissa seitsemässä kilpailussa on päästävä palkintopallille seitsemän kertaa. Se on mestaruuden avain. Paalupaikalta lähtiessäni minulla on hyvä mahdollisuus saavuttaa hyvä tulos.

Heidfeldin saksankielinen osuus:

Olen erittäin tyytyväinen kolmanteen sijaan, etenkin kun meillä on ollut vaikeuksia rengasvalinnan tekemisessä. Eilen kaikki näytti mielestäni hyvältä. Tänään emme olleet aika-ajon toisessa osiossa aivan kärjessä. Ajattelimme, että se johtui ehkä pehmeämmistä renkaista. Päätimme käyttää kovempaa seosta viimeisessä osiossa. Kun lähden kolmannesta ruudusta, toivon tietysti pystyväni pitämään sijoituksen kisassa.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

McLaren perui Unkarin GP:n valituksenMcLaren unohti törmäystestin - selvisi sakoillaCoulthard ilmaisi Ferrarin salaliittoteorianMcLarenin valitus käsitellään syyskuussaMcLaren: Hamilton ei haistatellut DennisilleMcLaren valitti Unkarin pistemenetyksestään
Unkari 2007

Tuoreimmat aiheesta

Unkari 2007
  • 18.09.200713:32
    Unkari 2007

    McLaren perui Unkarin GP:n valituksen

  • 06.09.200720:33
    Unkari 2007

    McLaren unohti törmäystestin - selvisi sakoilla

  • 16.11.200719:19
    Unkari 2007

    Coulthard ilmaisi Ferrarin salaliittoteorian

  • 17.08.200717:07
    Unkari 2007

    McLarenin valitus käsitellään syyskuussa

  • 09.08.200719:48
    Unkari 2007

    McLaren: Hamilton ei haistatellut Dennisille