Isossa-Britanniassa mainontaa ja markkinointia valvova viranomainen on puuttunut BMW:n mainokseen. Tyypillisesti moitittavaa löydetään tv- tai somemainoksista, mutta tällä kertaa kyseessä oli yllättäen radiomainos.
Olemme kertoneet kielletyistä automainoksista lukuisia kertoja aiemminkin. Esimerkiksi alkuvuonna Toyota sai noottia Australian viranomaisilta, kun sen GR Yaris -mainoksessa päästettiin perä irtoamaan ja lennätettiin hieman soraa.
Myös BMW:n mainokset ovat olleet aiemmin suurennuslasin alla, sillä esimerkiksi vuonna 2017 yksi mainos jouduttiin vetämään levityksestä, koska siinä ajettiin 4 km/h ylinopeutta.
Tällä kertaa pipo on istunut tiukassa brittiläisen valvontaviranomaisen päässä. Se on nimittäin katsonut, että saksalaisen BMW:n radiomainos ei ole soveliasta tavaraa brittien korville.