Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tässäkö syyt Salon Ferrari-pestiin?

Fernando Alonso Ferrarissa Suzukassa 2011.
Fernando Alonso Ferrarissa Suzukassa 2011.
Julkaistu 05.03.2012 16:26(Päivitetty 05.03.2012 16:49)

Mika Salon testipesti Ferrarin F1-talliin yllätti myös MTV3:n F1-asiantuntijan Erkki Mustakarin.

Ferrarilla on jo entuudestaan kolme testikuljettajaa, ja suurin kysymys kuuluukin, miksi talli päätti kiinnittää vielä yhden lisää. Salo pääsee Ferrarin rattiin Japanin Suzukassa, jossa ohjelmassa on kaksipäiväinen rupeama tallin vanhalla ajokilla.

- Melkein väittäisin, että siellä yritetään testata joitakin mekaanisia asioita ennemmin kuin aerodynamiikkaa. Aerodynamiikan kehittämisessä olettaisin käytettävän niitä miehiä, jotka ovat istuneet simulaattorissa ja ajaneet suoratestejä, Mustakari pohti.

Merkki suuresta hädästä?

Viralliset F1-testit eivät ole jättäneet kovinkaan vakuuttavaa kuvaa italialaistallin tuoreimmasta ajokista. Salon avulla saatetaankin hakea tuoreita ratkaisuita erilaisiin säätöongelmiin.

- Talven testien perusteella Ferrarin akilleen kantapää näyttää olevan se, että auto kuluttaa renkaita enemmän kuin he toivovat. Se on toisaalta sellainen asia, että kun auton säädöt saadaan kohdalleen, niin myös tuollainen massiivinen renkaan kulutus saadaan aisoihin, Mustakari sanoi.

- Toivon mukaan Salon palkkaaminen ei ole merkki todella suuresta hädästä. Kun hätä on suurin, on silloin kokeiltava jotain poikkeavaa, Mustakari muotoili.

Vuonna 1999 Ferrarin kisakuskina toimineen Salon palkkamista suunniteltaessa on tallissa mietitty varmasti myös asian markkinoinnillista puolta.

- Mika Salolla on japanilainen puoliso, ja hänellä on yhä eräänlainen sankarin sädekehä Japanin saarilla, Mustakari muistutti.

Salo ajoi viimeiset F1-kisansa japanilaistalli Toyotalla.

Ferrarin kokeneen testaajakaartiin muut kuljettajat ovat Giancarlo Fisichella (39 vuotta), Marc Gene (37 vuotta) ja Andrea Bertolini (36 vuotta).

Lisää aiheesta:

Tässä on Loton oikeat numerotAuroraliigan murheenkryyni voitti ottelunYksi kuoli nokkakolarissa OulaisissaValtava savupilvi! Näin 56 000 tonnia betonia räjähtää alta minuutissaPutinia piinaa Venäjällä paisuva ongelma – "Elintärkeää turvallisuudelle"Ihminen kuoli jäätyään kaatuvan puun alle