Posti ja Edita tarjoavat sähköistä asiointia

Suomen Posti ja Edita tuovat markkinoille sähköisen asioinnin paketin, joka on tarkoitettu kunnille,viranomaisille ja yrityksille. Uuden järjestelmän ansiosta asiakkaille tarjoutuu mahdollisuus asioida esimerkiksi viranomaisten kanssa myös virka-aikojen ulkopuolella.

Editan hallussa ovat lomakkeet, joita palvelussa käytetään. Posti puolestaan tarjoaa muun muassa viestinvälityspalvelut. Käyttäjät voivat käyttää palvelussa omia verkkopankkitunnuksiaan tai Postin antamia tunnuksia. Palvelu nopeuttaa siirtymistä sähköiseen asiointiin, koska sen avulla organisaatiot voivat tarjota asiointipalveluja Inter- tai Intranetissä ilman omaa lomaketiedon sähköistä vastaanotto- tai käsittelyjärjestelmää. Myös kalliilta laiteinvestoinneilta säästytään.

Postin sähköisen lomakeasiointipalvelun ensimmäinen käyttäjä on Seinäjoen kaupunki, joka kerää asiakkailtaan kokemuksia verkkoasioinnista ainakin tämän vuoden ajan. Seinäjoella muun muassa päivähoitohakemukset voidaan jättää sähköisesti suoraan Internetissä. Sähköisen lomakeasiointipalvelun tuottaa Postin tytäryhtiö Atkos.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat