Paige, 24, naposteli arkisin ja herkutteli viikonloppuisin – sitten hän pudotti painoaan 25 kiloa alle kahdessa vuodessa: "Olen saanut hurjasti lisää itseluottamusta"

1:41
Saako vyötärön kapeammaksi hulavannetta pyörittämällä? Toimitus testasi!

24-vuotias australialaisnainen löysi avun painonpudotukseen makroravinteiden tarkkailusta ja liikunnasta.

Australialainen Paige Thulborn, 24, laihdutti 25 kiloa vuodessa ja kahdeksassa kuukaudessa, kertoo News.com.au-sivusto.

Elämäntaparemontti alkoi joulukuussa 2018. Tuolloin Paige oli muuttanut Victorian osavaltion maaseudulta Uuden Etelä'-Walesin Wollongongiin. Muutos lämpötilassa sai hänet tuntemaan olonsa epämukavaksi kehossaan. 

– Tunsin olevani fyysisesti painava ja tiesin, että jonkin pitäisi muuttua, jotta minusta ei enää tuntuisi tältä.

Herkkuja viikonloppuisin, napostelua työpäivän aikana...

Alku tuntui nihkeältä. Paige yritti syödä terveellisesti arkisin. Kun viikonloppu koitti, hän hemmotteli itseään noutoruoalla ja runsaskalorisilla ruoilla.

– Saatoin vetää mielettömän paljon "tyhjiä" kaloreita esmerkiksi appelsiinimehua ja limsaa. Lisäksi söin runsaskalorisia aterioita kuten lasagnea tai pastaa.

Toimistotöissä oleva Paige saattoi syödä työpäivän aikana myös siksi, että hänellä oli tylsää. Hän söi esimerkiksi voileipäkeksejä, jogurttia ja hedelmiä.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

Päivän aikana tuli istuttua paljon. Paigesta tuntui, että sekin vaikutti kehoon.

Ratkaisu löytyi makroravintodieetistä

Kaikki muuttui, kun Paige alkoi tarkkailla ruokavalionsa niin sanottuja makroravinteita. Makroravinteilla tarkoitetaan hiilihydraatteja, rasvoja ja proteiineja. Esimerkiksi ravitsemusasiantuntija Annie Reed kertoi taannoin Popsugarin haastattelussa, että niiden oikean suhteen on oltava kunnossa, jotta painonpudotus onnistuu.

Paige törmäsi Instagramia selatessaan nettivalmennukseen, josta hän innostui tilille laitettujen muodonmuutoskuvien perusteella. Valmennukseen kuului makroravinteiden suhteen tarkkailu. Paige päätti osallistua kuuden viikon ohjelmaan. 

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

Lisäksi Paige alkoi treenata. Hän keskittyi painonnostoon. Ohjelmaan kuuluu muun muassa kolme alakroppatreeniä viikossa. Treenaus ja ruokavalio tuottivatkin tulosta.

– Olen saanut hurjasti lisää itseluottamusta. Kulkemani tie on saanut minut tajuamaan, että pystyn mihin vain! hän hehkuttaa.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

Syö myös herkkuja

Paige kertoo, että yleensä hänen ruokavalionsa on seuraavanlainen: aamulla hän syö murokkeita mantelimaidolla, proteiinijauheella, mansikoilla ja kanelilla. Lounaaksi menee iso annos vihanneksia kanan tai jauhelihan kera. Illalliseksi hänellä on tapana syödä täyttävä salaatti, jossa on muun muassa kanaa. Päivän mittaan hän syö välipalaksi paljon hedelmiä.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.

Hän kertoo herkuttelevansa päivittäin esimerkiksi jäätelöllä. Bikini fitness -kisoihinkin osallistunut Paige uskoo, että tärkeintä on tasapaino. Tällä tavalla hän itse jaksaa jatkaa nykyistä terveellisempää elämäntyyliään

Lähteet: News.com.au, The Sun

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja