Kotisivukoneen avulla saat aikaa myös helpon verkkokaupan omile nettisivuillesi. Lue vinkit.
Yhä useammat yritykset ovat avanneet viime vuosina oman verkkokaupan kivijalkamyymälänsä rinnalle tai toimivat yksinomaan verkossa. Verkkokaupan avulla yritys voi tavoittaa aivan uutta kohderyhmää ja laajentaa liiketoimintaansa huomattavasti perinteistä laajemmalle alueelle. Verkkokauppa avaa pienellekin yritykselle jopa maailmanlaajuisen myyntikanavan.
Kun suunnittelet omaa verkkokauppaa, ota huomioon seuraavia asioita:
Kerro tuotteista riittävästi ja käytä selkeitä tuotekuvia
Toisin kuin perinteisessä myymälässä, verkossa asiakkaasi eivät voi hypistellä tuotteita ja esimerkiksi sovittaa niitä päälleen. Kuvat tuotteesta oikeassa käyttöympäristössä ovat varmasti eduksi!
Selkeys
On tärkeää, että asiakkaasi löytää haluamansa tuotteet nopeasti ja tuotteet on jaoteltu selkeästi omiin ryhmiinsä. Jos verkkokaupassasi on paljon tuotteita, on hakutoiminto varmasti käytännöllinen.
Luotettavuus
Asiakkaasi on mahdollisesti käyttämässä kymmeniä tai jopa satoja euroja ostokseensa. Jos asiakas kokee verkkokaupan epäluotettavaksi, voi ostos jäädä tekemättä. Asiakasreferenssit, mahdolliset sertifikaatit (esim. luottoluokituslogo) ja verkkomaksupainikkeet sekä luottokorttimaksumahdollisuus voivat auttaa luotettavuuden herättämisessä.

