Muuttokuljetus ei saapunut sovittuna ajankohtana, mikä johti erimielisyyteen kuluttajan ja muuttofirman välillä.
Kuluttaja oli sopinut elinkeinoharjoittajan eli muuttofirman kanssa muuttokuljetuksesta, johon kuului kuorma-auto ja kaksi työntekijää. Kun muuttopäivä koitti maaliskuussa 2022, muuttomiehet eivät saapuneetkaan.
Kuluttajariitalautakunnan selvitettäväksi tuli se, oliko kuluttajalla peruste purkaa sopimus ja onko hänellä korvaukseen oikeus, sillä muuttokuljetus toisen palveluntarjoajan järjestämänä oli tullut kalliimmaksi.
Lue myös: Asiakas solmi määräaikaisen sähkösopimuksen väärillä hinnoilla – "Kuluttajan olisi tullut ymmärtää"
Muuttofirma tarjosi pienempää autoa
Kuluttaja ja elinkeinoharjoittaja olivat sopineet muuttopalvelusta, joka sisälsi 40-kuutiometrisen auton lisäksi kaksi muuttomiestä. Oli sovittu, että muutto alkaa 25.3.2022 kello 13 ja 15 välillä, mutta muuttomiehet eivät saapuneetkaan paikalle.
Kuluttajan otettua yhteyttä elinkeinoharjoittajaan tämä tarjosi sovitun mukaisen palvelun tilalle kuljetusta kahdella pienemmällä autolla, eri päivänä ja korkeampaan hintaan.

